Systeem werkt niet 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

gede

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2005
Berichten
8
Hallo...
Ik heb m'n systeem een paar maanden geleden een upgrade gedaan. Hij werkte prima.

Nieuwe onderdelen:
Voeding: Cooler Master Real Power ATX, 450W
Mobo: Asus P4P800
CPU: P4 3Ghz HT
Cooler: Zalman CNPS7000B-AlCu
RAM: 2x Corsair VS512MB400

een week geleden kwam ik thuis na een wknd die ik het PC aan had laten staan en was hij frozen. Een paar dagen hangde de PC constant.. maar dan deed hij het niet meer maar nu kan ik wel merken dat hij niet zo goed werkt als vroeger. Kleine taken zie je geen verschil maar als ik bv een grote rar file extract dan zie ik wel dat het langer duurt. Dus hij werkt niet 100%.
Ik heb de temp. gekeken van m'n processor en die is rond de 50 C dus hij zit goed.
Ik was van plan om de Hiren's BootCD te gebruiken om een paar Diagnostics te doen maar ben niet zo ver gekomen. Als iemand wat weet over dit... a.u.b. even helpen.
 
Je moet eens proberen of je er achter kan komen hoe warm de processor is, als de pc "stressed" bezig is. Draait de fan van de videokaart nog voldoende?
Is de pc, met name het koeblok van de processor en videokaart, wel redelijk vrij van stof?

Test het geheugen eens met Memtest86:
Klik op de volgende link, dan gaat de download automatisch beginnen:
http://www.memtest86.com/memt32.zip

1.Pak het bestand uit met bijvoorbeeld Winrar of Winzip.
2.Zorg dat je een lege geformateerde floppy in de floppydrive hebt,
3.Er staan vier bestandjes in, kies voor het bestand install.bat of Install
4. Je krijgt nu een "Dos" schermpje, volg wat er in het schermpje staat.

5. Als de floppy klaar is, laat je de pc daarmee opstarten.
(zorg dat de pc vanaf floppy kan opstarten)

De geheugen test begint dan vanzelf.

Je ziet een aantal kolomen. Eén daarvan staat "Errors" boven, als in die kollom gestallen worden aangegeven is het niet goed.

Let op,
Je moet de test eigenlijk een aantal uren laten draaien, om een duidelijk resultaat te krijgen.
 
Een vraag.. de memtest zit all 19uur bezig hij zit al bij Pass 55 en 0 errors... hoeveel pass moet hij nou doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan