Systeem werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freakiej

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
Hallo,

Kben momenteel een pc in elkaar aan 't zetten, maar 't loopt niet helemaal soepel.
De computer bestaat uit:
Mobo: Asus P4P800-X,
CPU: Celeron D 2.4 GHz
RAM: 512 SDRAM

Kheb alles netjes in elkaar gezet. Alles zou combitabel met elkaar moeten zijn, zie hier
Speaker is goed aangesloten, voeding ook. Led op mobo gaat branden.
Ik zet de pc aan, fan gaat draaien., verder gebeurt er niets. De fan blijft op 1 toon 'zoemen'. Computer zoekt niet naar disk-station of iets dergelijks.
Nogmaals alles gecheckt, alles zit goed. Ik hoor géén beeps uit de systeemspeaker.

Heeft er iemand suggesties om de pc weer te laten werken?

HG,
Simon

De voeding is ook goed (niet alleen wat betreft de aansluitingen)?

Ja, voeding is getest in andere comp.
Geheugen zit ook goed. Als geheugen niet goed zou zitten zou de systeemspeaker toch geluid geven? :o

ide of sata?
bij ide willen sommige kabels wel eens verkeerd om kunnen zitten dit geeft dan exact hetzelfde probleem

IDE, hoe bedoel je de kabels verkeerd om? De cd-idekabel op hdd-ide, en andersom?
Heeft geen effect.
Nu heb ik alles afgekoppeld. Floppy, cdrom&hdd, dit heeft ook geen effect.

Laatst bewerkt:
Nee, dat ging hij niet.
Maar gaat het daar wel om? K'bdoel, het gaat me er nu meer om dat ik beeld krijg. Bv. dat ik in de bios kom.
Hiervoor is de HDD toch niet noodzakelijk?

heb je alle kabels wel aangesloten op je moederbord ?

Geplaatst door Freakiej
IDE, hoe bedoel je de kabels verkeerd om? De cd-idekabel op hdd-ide, en andersom?
Heeft geen effect.
Met verkeerd om, werd bedoelt de rode draad op pin 40 in plaats van pin1, waar ie hoort. Verwisselen met je cd-rom maakt niet uit, daar er deze;fde IDE kabel voor gebruikt kan worden.

Heb je wel afstandhoudertjes achter het moederbord gedaan?
De vier-polige stekker ook op het moederbord aangesloten? (zie afbeelding rechts boven naast de CPU-socket)
p4p800-x_l.jpg

Laatst bewerkt:
Allemaal geweldig bedankt voor reacties!
Kben tamelijk stom gweest, ik ben de 4-pollige kabel inderdaad vergeten. Maar van fouten moet men leren!
Nogmaals bedankt voor reacties!

HG,
Simon

heb je alle kabels wel aangesloten op je moederbord ?

Goede na controle de volgende keer en je boekje goed nalezen van je moederbord doet wonderen

K'heb 't wel een aantal maal allemaal gecontroleerd, maar gewoon over 't hoofd gezien!

maar het geeft voor de helpende mensen hier toch ook een beetje voldoening dat men iemand heeft kunnen helpen

dus mensen blijf zulke fouten maken

Ben blij dat het je gelukt is veel plezier van je nieuwe pc.:cool: :thumb:

Niet die van mij hoor :D is voor kennis.
Maar dat gaat d'r vast wel lukken :D

Ook goed hoop dat die kennis veel plezier heeft van z'n nieuwe pc:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan