Systeem werkt niet??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tieske1

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2007
Hallo,

Ik heb een Media Center PC samengesteld en in elkaar gezet hij bevat het volgende:

Behuizing Thermaltake DH101 Met LCD Scherm
AMD x3 8750
4GB Kingston
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Zalman ZM600 HP-Voeding
Windows vista 32bit(premium)

Nu is het probleem wanneer ik alles heb aangesloten zoals het hoort (dacht ik) dat het systeem niets doet behalve het lcd schermpje van de behuizing wordt blauw.

De ventilators draaien niet er branden geen lampjes op het MB en de ventilator van de voeding draait ook niet.

Weet iemand aan de hand van deze gegevens wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Als er iemand meer info nodig heeft vraag maar raak....

Alvast bedankt!

lijkt op een defect in de voeding, maar zeker weet ik het niet, is alles goed aangesloten??

ja dacht ik misschien ook het is een atx 12v voeding op een micro atx MB maar dat maakt toch niet uit toch?

kan ik misschien een foto plaatsen zodat jullie dat kunnen zien?

ja ik heb de power Sw kabel aangesloten op de +pw- pin en de power led op de "F_panel_pwr_LED" dan heb ik nog de HDD LED kabel die zit op de "+HD-" Pin en de speaker pin.

Wat ik wel mis is de reset switch kabel maar dat klopt denk ik wel.

Ik snap het niet goed, ik ga wel even een andere voeding proberen van mijn vaste pc dan weet ik het zeker dat het dat niet is.

Goed idee van die voeding, probeer dat idd eerst maar eens en laat even horen als het gelukt is. Mocht het niet gelukt zijn laat dat dan ook hier weten en dan kunnen we verder denken.

ja is goed ik zal in ieder geval vast ff die foto's plaatsen.

Probeer ook anders eens om alles los te koppelen, dus zonder dvd etcetera, zelfs een verkeerd aangesloten floppydrive kan soms zorgen dat niets het doet.

ok dat zal ik ook ff proberen alleen die zitten beide dus Blu ray dvdrom en hdd spinpoint 750GB met een sata kabel verbonden.

mmhh misschien beetje domme vraag maar hoe plaats ik een foto??

Weet eigenlijk niet precies wat je daarmee bedoeld nog niet zoveel ervaring mee!

mmhh misschien beetje domme vraag maar hoe plaats ik een foto??

Klik op je "te plaatsen bericht" voordat je hem post op "beheer bijlagen" dat kun je vinden onder de smilies onder je te plaatsen bericht, bij overige opties.

Weet eigenlijk niet precies wat je daarmee bedoeld nog niet zoveel ervaring mee!

Het kán zijn dat op je harde schijf(ven) een jumpertje moet verzetten, een soort van draadverbindingsbruggetje, bij SATA schijven is dat meestal niet meer zo dat er een jumpertje op zit maar het kán wel, zo'n jumpertje zit ook op je blue ray speler.

nou bij deze de foto's

Bijlagen

• DSCF1416.jpg
    DSCF1416.jpg
    86,9 KB · Weergaven: 33
  • DSCF1418.jpg
    DSCF1418.jpg
    90,1 KB · Weergaven: 36
Die foto van die stekkertjes is helaas niet zo duidelijk.
probeer nu eerst eens alles af te koppelen wat ik zei. Dus even geen dvd blue ray etc, óók even geen HDD en kijk dan eens wat er gebeurt. heb je die andere voeding trouwens al geprobeert ?

En ?
Al resultaat door alles los te koppelen ?
Doet iets het al?
Want als dat zo is dan kan je stuk voor stuk alles aan gaan sluiten en kom je er achter wat de "boosdoener" is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan