Systeem werkt niet??

Status
Niet open voor verdere reacties.
nou ik heb de nieuwe voeding op mijn vaste pc aangesloten en dan werkt de voeding wel dus daar ligt het niet aan.

ook heb ik nu alles er tussen uit gelaten wat er tussen uit kan en nog werkt het niet zelfs heb ik het display wat ik dacht dat het probleemnog zou kunnen zijn er tuen uit gehaald door alleen de power switch er aan te hangen maar ook nu werkt het niet.

wat nu wat nu??

zou het kunnen zijn dat het MB kapot is? gebeurt dat ooit?

Dat kan iik niet testen denk ik of wel?

zou het kunnen zijn dat het MB kapot is? gebeurt dat ooit?

Dat kan iik niet testen denk ik of wel?

Dat zou altijd kunnen en op je vraag of dat ooit weleens gebeurt zeg ik ja dat kan natuurlijk altijd.
Maar het lijkt me sterk dat het mobo kapot is. Is het een nieuw moederbord ? Anders heb je altijd nog garantie.
Maar ik denk toch echt dat er een kabeltje of stekkertje verkeerd om zit, want daar lijkt je probleem het meest op.
Om je mobo te testen kan je alle randapparatuur op je PC uit testen. Dus je voeding is alvast okay, dan kan je kijken naar je optische drives door die aan te sluiten op je pc , vergeet ook je monitor niet en je harde schijf. Als daarna alles goed is bevonden dan ligt het idd aan je mobo, maar ik denk zelf dat een van de pinnetjes verkeerd om zitten op je mobo. Misschien dat er nog jumpertjes op je moederbord zitten die je zou moeten verzetten, dat kan natuurlijjk ook. Heb je het moederbordboekje wel goed na gelezen ?

Schiet me nog iets te binnen !
Hoeveel geheugenbanken heb je en hoe heb je die bezet en zijn die banken van één kleur of hebben ze verschillende kleuren ?

goh echt bedankt voor jullie hulp (alvast)

ik heb 4 geheugen banken waarvan ik er twee van dezelfde kleur in gebruik heb namelijk geel en de andere twee banks zijn rood ik heb 4 gb geheugen geinstalleerd.

Ik denk dat het iets met dat super gave moeilijke schermpje te maken heeft waar ik ook een foto van toegevoegd heb er zitten zoveel verbindingen op het lijkt erop alsof ik hem alleen aan hoef te zetten maar hoe??

Zit die uitbreidingskaart wel goed in het slot ? Het lijkt er een beetje op dat die niet goed vast zit.
En wat die geheugenbanken betreft: ik dacht te zien dat het twee kleuren zijn en dan kan het zijn dat je ( negen van de tien keer) een bank moet overslaan. Probeer het eens met een reep in bank 0 of 1. Werkt het dan dan zal je die tweede kunnen toevoegen door één bank over te slaan, dus 0 en 2 gebruiken,, of 1 en 3, afhankelijk van wat in je moederbordboekje staat.

nee weer niks zou het er aan kunnen liggen dat de bios feflashed moet worden of moet hij dan wel iets doen?

Nee heeft niets met bios flashen te maken, het moet het gewoon doen.
Is het spul wel allemaal nieuw met betrekking tot garantie etc ?
En dat schermpje waar je het over hebt, kan je dat niet ook eens loskoppelen en kijken wat er dan gebeurt ?

alles is nieuw gekocht, alleen heb ik het idee bij de behuizing dat deze al een keer terug gestuurd was. de doos was niet meer verzegeld.

Ik heb het display ook al een keer compleet losgekoppeld door de voeding connector er tussen uit te halen en alleen de power switch aan te sluiten door die pw stekker van het display af te halen.

Pff ik weet het echt niet meer ik geloof niet dat ik ites over het hoofd zie maar hij doet het gewoon niet.

En heb je al geprobeert om echt alles kaal aan te sluiten, dus geen kabeltjes van de behuizing ?
Probeer dat dan eens, dus alleen een monitor aansluiten en ook geen powerswitch etcetra. Wanneer je dat dan gereed hebt zal je je afvragen hoe je het aan kunt zetten maar dat doe je dan door even met een schroevendraaier de twee powersitch pinnetje op je moederbord kort te sluiten, gewoon door even met die schroevendraaier die twee pinnetjes kort te sluiten.
Probeer maar eens !

ook weer geprobeerd hij doet helemaal niets nu heb ik alleen de 24 pins connector en de 4 pins atx connector aan gesloten en hij doe helemaal niets.

Kan ik dat misschien door meten met een volt meter?

Ja je kunt dat doormeten maar ik vrees nu idd dat er iets met je mobo aan de hand is.
Bel anders maandag naar je leverancier waar je je spullen gekocht hebt.
En misschien hebben andere mensen hier op het forum een suggestie.
Laat in ieder geval horen hoe het afgelopen is.

ok, in ieder geval bedankt voor de moeite ik bestel alvast een ander MOBO ik kies trouwens nu ook voor een ATX i.p.v. een micro atx want er is ruimte genoeg.

en dan kan ik wat meer uitbreiden, alle spullen komen trouwens van zercom dus ik hoop dat ik een refund krijg.

Nou even een update, Ik heb een nieuwe Mobo besteld en het probleem is opgelost dus ik heb van zercom een defect mobo opgestuurd gekregen.

in ieder geval bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan