systeem werkt zeer traag bij downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel smeding

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2009
Berichten
27
Heb hier een systeem staan met een dual core 2.2GHzprocessor en 3Gb intern geheugen(HP pavilion), snel zat dus zou je zeggen. Echter heb ik een irritant probleempje.
Als ik een bestand download op hoge snelheid 2mb/s word de rest van de pc enorm traag, zo erg dat zelfs de muis niet normaal meer over het scherm beweegd, maar slechts met schokken, totaal onwerkbaar.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik dit kan oplossen.
Op het systeem draait windows XP.

aanvulling:
zodra ik mijn torrent client (utorrent) afsluit is het probleem ook over.
De proccesor belasting is rond de 40% tijdens het downloaden.
Het gebruik van het intern geheugen zit ook slechts op 30% .
 
Laatst bewerkt:
Hoi hoi,

Torrent clients gaan inderdaad heel graag de hele bandbreedte van je internetverbinding gebruiken, om zo je bestand pokkesnel te downloaden. Je hebt klaarblijkelijk al je processor en je geheugen gecontroleerd, en die doen heel normaal.. Maar het probleem zal hier eerder aan de harde schijf liggen..

Indien mogelijk zou je eens de belasting van je harde schijf moeten controleren, al was het nog maar door te kijken hoe gek het lampje op je laptop flikkert/brandt bij het downloaden.. Tevens kan je steeds proberen om eens te luisteren terwijl je aan een bestandsoverdracht bezig bent, als je dan aardig wat geluid vanuit de locatie van de harde schijf hoort komen, kan dat ook een aanwijzing zijn..
Of je kan opteren om ff te Googlen naar een "hard disk diagnostic tool", zo eentje te installeren en op te starten om dan wat te gaan downloaden..

Laat je resultaten alvast weten hier, dan zijn we potentieel al een stap dichter bij de oplossing.. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan