Systeem wil niet booten

• Onderwerp starter Onderwerp starter hero
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hero

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2000
Goedenavond,

Ik ben de hele avond al bezig om een vriend van mij te helpen. Het volgende is het geval. Mijn vriend had de windows recovery-cd van XP in het systeem gedaan omdat het systeem niet meer reageerde. Omdat hij nog niet echt begonnen was heb ik voorgesteld even te wachten zodat we eerst konden onderzoeken of er nog zaken van de harde schijf moesten worden veiliggesteld. Ik ben met een Ubuntu-cd naar hem toegegaan en daar aangekomen stond het systeem al in de bios setup. Ik heb hier de cd-rom als eerste opstartmedium neergezet en vervolgens afgesloten met F10 (save en exit). Vervolgens gebeurd er echter niets meer. Ook het laden van setup defaults werkt niet.

Wie weet raad

mvg
Ronald

Het maakt niet uit of er wel of geen cd in de lade zit na het saven van de setup verschijnt een zwart scherm en vervolgens niets meer .....

Suggestie: De CMOS batterij is leeg.Op je moederbord zit een knoopcelbatterij (CR2032) vervang die eens en kijk of je dan wél je BIOS kan saven en opstarten.

Batterijtje was inderdaad de oplossing. Ik heb nu echter een probleem met installatie maar zal hiervoor een nieuw topic openen.
Bedankt
Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan