Systeem wil niet meer aan of uit....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kroost

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Ik heb het volgende probleem met mijn HP professional workstation:
als ik de stekker in het stopcontact doe, gaan de fans draaien (de twee grote in de kast en de cpu-fan) en brandt het groene lampje naast de aan/uit-schakelaar. Er start verder niets op en de monitor krijgt geen signaal. Ook het lampje van de harddisk doet niets. Uitzetten met de uitknop werkt niet, hoe lang je hem ook indrukt. De enige manier om de fans te stoppen, is door de stekker er weer uit te trekken. Hoe krijg ik mijn systeem uit en vervolgens weer aan de praat of wat kan er evt. defect zijn?

Alvast dank voor jullie hulp!

Roland

Is dit gekomen na een bepaalde actie? Ik bedoel: hardware toegevoegd? Downloads van dubieuze afkomst?

Ik zou proberen:

Kast open en alle pci-kaarten eb usb-stekkers die niet direct noodzakelijk zijn voor een goede werking verwijderen. Dat wil zeggen; netwerkkaart eruit, usb-kaart eruit, geluidskaart eruit, inbelmodem eruit. Printer, scanner, usb-hub eruit.

Cd/dvd ontkoppelen, evt 2e hdd ontkoppelen.

Floppydriver ontkoppelen.

Doet hij het nu wel? zo ja? Eén voor één de kaarten weer terugprikken en tussen elke kaart de pc herstarten.

niets veranderd aan systeem

Nee, ik heb niets veranderd aan het systeem en ook niets er aan toegevoegd. Probleem trad spontaan op......

Zal e.e.a. eens leeghalen en langzaam weer opbouwen, zoals jij suggereert.

Dank voor je reactie!

extra info

De pc heeft een tijdje in Frankrijk in een vakantiehuisje gestaan. Ik hoor net van de eigenaar van het huisje dat de fans spontaan begonnen te draaien na een stroomstoring van twee uur als gevolg van een blikseminslag ver weg.
E.e.a. kan dus best veroorzaakt zijn door een piekspanning bij het weer inschakelen van de spanning....

Wat zou er in dat geval defect kunnen zijn?

Kroost

dan heeft die bliksem inslag ook invloed op de pc gehad waar door er toch het een en ander,
defect is.
je kan het door laten meten door een betere pc,
zaak of je kan het zelf doen als je een multie meter in huis hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan