Systeem wilt niet uitschakelen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommy2k

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2002
Ik heb een systeem gebasseerd op een Asus A7V880 en deze wilt niet uit:S...als je in windows kiest voor uitschakelen gaat er wel een lampje op de kast knipperen (de ACPI led) maar windows vraagt niet om het systeem uit te schakelen ofzo. Wat moet ik doen om dit te verhelpen?

MVG,

Tom

Dit is sinds kort of altijd al zo?

Welk OS?

Is altijd zo geweest. De computer doet dit ook als ik van bijvoorbeeld een 'XP installatie op cd' cd-rom opstart. Als ik hem vervolgens uit wil zetten blijft het lampje knipperen en kan ik hem zelf uitzetten. IK heb niet getest over Linux dezelfde reactie geeft.

De enige reden die ik kan bedenken is dat het eigenlijk een ATX2.0 kast is (of hoe de opvolger dan ook moge heten) en dat ik de ATX kabel met een verloopstukje naar ATX1 heb omgezet...IK heb dit echter al bij 2 andere systemen zo gedaan en ik heb daar geen engel probleem (het betreft daar wel andere moederborden e.d). Nja ik weet het echt niet meer..

Gr Tom
PS: sorry voor de nieuwe account maar de oude was stuk :S...

Probeer 'ns:) :

Start/uitvoeren intikken: regedit enter

Met Control + F zoeken naar: PowerdownAfterShutdown

Dit kan even duren. Als het goed is kom je op de volgende sleutel terecht:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

In je rechterscherm zie je staan: Powerdownaftershutdown. Hierop rechtsklikken en kiezen voor 'wijzigen'. Vul bij waardegegevens een 1 in en klik op OK. Het register netjes afsluiten via bestand/afsluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan