Systeem ziet nieuwe Nvidia GTX 285 niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

TorqueR11

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2009
Dag Allemaal,

Ik heb sinds kort een GTX 285 gekocht, een vrij oude kaart, maar het past bij mijn eisen. Enige probleem is dat ik hem niet krijg geïnstalleerd.
Op dit moment kan ik mijn scherm bekijken op de oude VGA, een Sapphire Radeon HD 4670 1GB, maar het wil allemaal niet werken. Of ik zet er zowel de HD 4370 als GTX 285 in of alleen de GTX285. Bij beide wordt de GTX 285 niet gezien. Groene lampjes branden wel op de GTX 285, dat wijst erop dat ie voeding krijgt?

Wat ik tot dusver heb gedaan is natuurlijk kijken op het internet naar oplossingen en daarmee heb ik het volgende gedaan:
- Gecheckt of mijn MoBo (GA-P35-DS3P) compatibel is met de kaart. (dat is)
- Gecheckt of de twee PCI-E slots apart worden bekrachtigd (omdat ampèrage)
- Gecheckt of de GTX 285 voeding krijgt (twee 6-pins PCI-E en optionele molex via MoBo)
- GTX 285 aangesloten op beide beschikbare PCI-E x16 (2.0) slots (ff omwisselen)
- Gecontroleerd of er in de BIOS PCI-E-configuraties zijn die kunnen interfereren. (die zijn niet)
- Ik heb de 340.52 (een na laatste versie) Driver voor de GTX 285 gedowload. Daarna de AMD drivers met CCleaner verwijderd en alle andere bestanden en kaarten verwijderd, daarna Reboot. (Met beide kaarten en nog DVI aangesloten op HD 4670.)
- Daarna heb ik de 340,52 driver geinstaleerd. Wanneer Nvidia de systeemcontrole heeft in de setup, geeft ie aan dat het geen compatibele hardware herkent. Afsluiten.
- HD 4670 uit MoBo gehaald. Startup, met DVI aangesloten GTX 285. Geen scherm en lange post piep (vga probleem). Hard shutdown met powerbutton.
- HD 4670 teruggezet in MoBo en met de GTX 285 geruild van PCI-E slot. DVI terug naar 4670. Startup HD. Apparaatbeheer geeft alleen HD 4670.

Systeem:
- MoBo: GA-P35-DS3P (rev 1.0) BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
- PSU: EPS 650W Energon
- Ram: 8GB 800Mhz
- Processor: Intel Core 2 Quad Q8300 2.5Ghz

Bedankt alvast voor de moeite!

cheers,

TorqueR11

Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet kun je niet 2 verschillende videokaarten tegelijk aansluiten op 1 en hetzelfde moederbord tenzij je een SLI / Crossfire-X opstelling opzet maar in dat geval heb je 2 identieke kaarten nodig volgens mij...
Dus ik begrijp niet wat je aan het doen bent of wat je uiteindelijk wilt bereiken met die 2 kaarten..?

Ik wil graag mijn oude HD 4670 vervangen door mijn GTX 285, maar als ik alleen de GTX 285 er in stop met nieuwe driver, dan geeft het systeem een lange "Post beep" dat betekent dat er een probleem is met mijn VGA. Vervolgens heb ik dus geen beeld. Maar de ventilator en groene ledjes branden van de GTX 285, dus stroom krijgt het als het goed is.

Nou ik heb de kaart eens uit elkaar gehaald, aangezien ik um van een jong kereltje van 14 heb gekocht en hij zegt dat ie hem helemaal heeft schoongemaakt. Hij was inderdaad helemaal schoongemaakt, maar een vierkantblokje zat wel soort van los. Het hing nog vast aan de top coating van de printplaat, maar de 2 connectiepuntjes waren wel los van de printplaat. dus. Kapotte printplaat. Tja jammer, zo duur was ie nou ook weer niet.

Dankjewel voor jullie hulp!

Nou, het bleek dat ik de verkeerde molex naar pci-e powerkabel had gekocht. Ik kocht een enkele molex naar enkele 6pin pci-e kabel.
Omdat ik dacht dat de GTX 285 die ik had gekocht kapot was, kocht ik een andere voor dezelfde prijs, ook tweedehands. Maar deze keer de juiste stroomkabels meegegeven. En deze kaart start normaal op. Gewoon plug and play. De kabels geleverd zijn 2 keer: 2 molex naar 1 pci-e kabels met een van de middelste pinnen leeg. Ik sloot slechts een van deze aan, want ik heb slechts 2 paar molex kabels die uit de psu komen. De andere pci-e-kabel komt rechtstreeks van de psu. Ook heb ik de exclusieve vga connector op het MoBo aangesloten als extra voedingsbron, maar misschien zal het niet worden gebruikt. De kaart start ook zonder.

Dus ik brak zelf de vorige gtx 285 toen ik hem uit elkaar haalde. jammer. Maar het probleem is opgelost.

Thx voor de input iedereen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan