Systeembattery is low

Status
Niet open voor verdere reacties.

robecons

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Berichten
3
Tijdens het opstarten krijg ik de melding systeembattery is low. Door op F1 te drukken kan ik doorgaan. Loop ik nu een groot risico. Moet ik iets doen.

Ik heb op het forum gezocht, maar kon geen antwoord vinden. Waar zit eigenlijk een systeembattery?
 
Op je moederbord.
Het is meestal een klein rond batterijtje:
cmos+battery.gif

Is bij de meeste electronica zaken te krijgen, neem voor de zekerheid het oude batterijtje mee zodat je het goede meekrijgt.
 
Dan is je knoopcelbattery op je moederbord aan vervanging toe,kost geen drol.
 
Laatst bewerkt:
systembattery->biosbatterij->moederbord batterij, zit dus op je moederbord.
Het risico dat je loopt is dat je bios instellingen bij iedere keer dat je de pc uitzet verloren gaan, vervangen is dus de remedie.
 
Opgelost of toch niet helemaal

Allen heel erg bedankt zelfs een iemand zonder verstand van de hardware kan met een plaatje en wat aanwijzingen erbij de systeembatterij vinden en vervangen. En tot mijn verbazing ja ja deed de computer het weer.
Nu nog een klein probleem een aantal drivers kunnen niet meer gevonden worden en ik weet niet hoe ik deze nu weer moet installeren...

Suggesties?

In elk geval to zover heel erg beddankt!! :thumb:
 
noteer de namen van de hardware waar je geen drivers van hebt.
Noteer ook even het merk en type van je pc.
Maak vervolgens een nieuw topic open over dit probleem.

Geef ook even rechtsonder dit topic even aan dat dit probleem opgelost is.
 
Het probleem is opgelost

Ik weet niet hoe ik dit probleem als opgelost aan moet geven.
Ik moet in elk geval zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de snelheid waarmee gereageerd is.
Het probleem is met de tips en een paar duidelijke afbeeldingen goed inzichtelijk gemaakt en na het openen van de computer was het een fluitje van een cent.
Dank je wel :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan