Systeembeheerder?????????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

superpim

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
ik wilde een .reg file toevoegen aan mijn register, en toen zei XP dat register aanpassingen uitgeschakeld zijn door de systeembeheerder.......
IK ben de systeembeheerder, want alleen ik gebruik de pc!
Weet iemand hoe ik dat moet oplossen? Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Eigenlijk sinds ik alles overnieuw geinstalleerd heb kom ik zulke ongein tegen......

HELPMIJ!!

De groeten, Pim

Aanloggen met Administrator (of account upgraden)

Waarschijnlijk is je account niet als systeembeheerder ingesteld. Dit kan je wijzigen onder je Control Panel: User Accounts. Dit moet je wel doen onder Administrator, want jou account heeft waarschijnlijk niet genoeg rechten hiervoor.

Dat is leuk, maar hoe doe ik dat als administrator??

Groeten, Pim

Ps mijn vraag was NIET opgelost, dat doe ik zelf namelijk!

Laatst bewerkt:
Hoi Pim,

Start > Uitvoeren > mmc.exe > OK of ENTER

Console > Module Toevoegen/verwijderen > Toevoegen > Groepsbeleid > Toevoegen > Voltooien > Sluiten

Tabblad Uitbreidingsmodules > selecteer Groepsbeleid in het drop down menu en zet een vinkje waar er nog geen staan.

Ik hoop dat dat het oplost,

Pieter

Helaas, dit werkt niet. ik denk dat jij uitgaat van XP Pro, en die heb ik niet geinstalleerd..
Toch is dit raar, vroeger kon ik gewoon in mijn register klooien, maar sinds XP opnieuw geinstalleerd is niet.....
Ik vraag me af wat ik verkeerd heb gedaan met installeren?

Wie O Wie Weet Het Antwoord??

Groeten en slaap lekker iedereen, morgen kijk ik wel verder.

Pim

Pim,

Probeer eens voor de gein rechtsklikken op de .reg file en dan uitvoeren als..
Welke mogelijkheden krijg je dan en probeer ze even.

Groetjes,

Pieter

Welke mogelijkheden kreeg je?

Heb je een beveiligingsprogramma geinstalleerd dat dit zou kunnen tegenhouden? Bv Wormguard, ScriptSentry, System Safety Monitor of Regrun.

Groetjes,

Pieter

Ik kan helemaal niets in het register veranderen, simpelweg(!) omdat de "beheerder het niet toelaat".
Ik heb geen beveiligingen of wat dan ook, omdat ik helemaal clean begonnen ben.
Sorry trouwens dat ik telkens laat reageer, dat komt omdat ik heel veel werk deze tijd, en heel weinig thuis ben...

Pim,

Kijk eens in het register onder de sleutels
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\System of daar een sleutel aanwezig is met Registry erin.
En doe hetzelfde voor HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies

Groetjes,

Pieter

Ik kom niet in het register..............

snik...............

Pim

Als dit niet werkt ga ik met je meehuilen. :D

Start > Uitvoeren > gpedit.msc > OK of Enter

Lokale Computer-beleid > Gebruikersconfiguratie > Beheersjablonen > Systeem > rechtsklik op Registerbewerkingsprogramma's uitschakelen en zet het indien nodig op Uitgeschakeld.

Groetjes,

Pieter

Ik log niet in als administrator....

Pim

Laatst bewerkt:
Ik kan trouwens ook Splintercell niet installeren, dan krijg ik ook een register foutmelding ofzo....

Wie Weet Raad???

Pim

in configuratiescherm/gebruikers kan je zien welke rechten de account die je gebruikt heeft en of er meerdere accounts zijn.

wat jij omschrijft zijn de effecten van een account met beperkte rechten.

pe.

Dat weet ik, en toch heb ik volgens de pc GEEN beperkte rechten, maar ben ik beheerder!

Als ik er niet uitkom, volgt er gewoon een format c....

Pim

kan je niet verder helpen helaas en kan er ook niets over vinden.

een gebruiker in xp home heeft standaard beheerders rechten.

heb hier xp pro en dat gaat iets anders.

misschien kan iemand anders nog wat toevoegen.

pe.

Pim,

Zoek in de map Windows het bestande regedit.exe eens op en kijk naar de eigenschappen daarvan.

Volgens mij moet zelfs een gebruiker met beperkte rechten wel in het register kunnen. Hij kan echter alleen maar veranderingen aanbrengen in HKCU, dus er is bij jou iets heel vreemds aan de hand.
(Zelfs je avatar is ervan ingestort :D )

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan