systeembeperkingen? bij hyperlinks naar bladwijzers

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanMarie

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2004
ik heb 2 problemen, de laatste dagen:
1. In Word 2007 heb ik een bestand, gemaakt in W 2003, met hyperlinks naar bladwijzers. En die werken opeens niet meer. Er komt dan de melding: “deze bewerking is geannuleerd wegens systeembeperkingen. Neem contact op met uw systeembeheerder”. De computer blijft dan bovendien enige tijd hangen, alsaf zij zwaar belast wordt.
2. Ik draai op Windows7. Het lukt mij niet om “systeembeveiliging” en “geavanceerde systeeminstellingen” in “configuratiescherm/systeem en beveiliging/systeem” te activeren.
3. misschien hebben 1. en 2. iets met elkaar te maken(?).

Hallo Ivanhoe.

Ikzelf heb ook al een aantal weken dit probleem en heb vandaag de oplossing op deze site gevonden in een bericht van Robert West van 22 februari 2008:

De Oplossing!!
Deze oplossing werkt zowel onder XP als onder Vista.

Ga naar: http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm

En download en run: HTM/HTML Associations (Restore the default associations for htm/html files)

Mensen die last hebben van bovenstaand probleem is doorgaans doordat tijdens een opschoningsactie van de registry, bijvoorbeeld door een cleaner, de standaard HTM/HTML Associations zijn verdwenen.

Op deze manier zet je ze terug en ben je van de vervelende mededeling af!

(In sommige gevallen dien je de handeling nog een keer uit te voeren na rebooten, maar dan ben je er ook echt vanaf).

Veel plezier en succes ermee!!

Ik kan nu terug de hyperlinks in mijn mailtjes openen - fantastisch!!! :d
Bedankt Robert!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan