Systeembronnen Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witchy

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
449
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik in Windows XP de beschikbare systeembronnen kan vinden? Die rechtermuisklik op Mijn computer zoals in ME geeft niet die informatie. Ik zie ook geen Bronmeter meer staan bij de Bureau-accessoires. Dank je wel vast, Witchy.
 
Met je rechter muisknop op je taakbalk en kiezen voor taakbeheer>processen.
Is dit wat je bedoelt?
 
Hoi Crash.
Nee dat bedoel ik niet. In Windows Me rechtsklik je op deze computer - eigenschappen en dan kun je zien hoeveel procent systeembronnen je nog over hebt na het opstarten. Of je kunt bij bureau-accessoires - systeemwerkset de bronmeter aanzetten en dan zie je dat ook. Ik heb nog maar pas XP en zoek me suf naar allerlei zaken en zo kan ik ook geen vermelding van systeembronnen meer vinden. Witchy.
 
Het enige wat ik dan nog weet is de prestaties in taakbeheer.(geheugen en processor gebruik)
Het is voor mij lang geleden dat ik WinME gebruikte, maar kan me wel herinneren wat je ongeveer bedoelt.:)
Bij mijn weten is dat bij XP de processen.
Hier kan je de processor gebruik en het geheugen gebruik zien.
 
Laatst bewerkt:
Crash, volgens mij is deze methode om systeembronnen te bepalen niet beschikbaar, omdat Windows XP deze manier van systeemcapaciteit benaderen niet volgens de basis-principes van de 9x kernel volgt.

XP volgt de NT kernel en geeft prioriteiten dus anders weer aan processen.
Feitelijk is je systeembronnen na het opstarten theoretisch in XP 100% beschikbaar. Als jij meer vraagt dan beschikbaar, stelt hij automatisch andere lopende processen in low priority modus, waardoor alles (soepel) blijft doorlopen.

In 9x/ME was het processorgebruik zonder eventuele tools daardoor altijd 100% (volledige capaciteit), terwijl de NT / XP kernel het verbruik afstemt op wat nodig is.

Er moet een grafische schets beschikbaar zijn tussen deze twee systemen op de site van microsoft (knowledge base). Als ik 'm terug vindt zal ik 'm plaatsen.

Succes!:thumb:
 
Dan begrijp ik dus goed dat ik nu niet meer allerlei meestartende progjes hoef uit te schakelen om voldoende systeembronnen vrij te hebben na het opstarten? En dat ik niet meer om de paar uur mijn comp opnieuw hoef op te starten om weer systeembronnen vrij te maken? Dat zou echt een hele verbetering zijn!
 
Geplaatst door Witchy
ik niet meer om de paar uur mijn comp opnieuw hoef op te starten om weer systeembronnen vrij te maken?
Dat klopt Witchy.
WinXp is in dat opzicht een hele verbetering in vergelijking met WinME.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan