Systeembronnen??????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker220

Banned
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb de volgende vraag:
Als ik opstart en kijk bij msinfo32 inzake systeembronnen staat deze op bijv.. 86 % beschikbaar.
Ben ik even bezig met diverse programma"s en kijk dan weer ernaar staat deze op bijv. 58% beschikbaar!!!
Hoe kan en waarom is dit en wat betekend dat inzake de systeembronnen???
Wie kan me eens goed uitleg geven???
Dank je alvast

Ik tweak, jij tweaked, we hebben getweaked

~t-weak-en~

-instellen, verfijnen, ook wel gebruikt als computerterm voor het wijzigen van standaard instellingen van een besturingssyteem

Geplaatst door caveman
Ik tweak, jij tweaked, we hebben getweaked

~t-weak-en~

-instellen, verfijnen, ook wel gebruikt als computerterm voor het wijzigen van standaard instellingen van een besturingssyteem

is dat hetzelfde als het progje tweak Ui ??
zoniet hoe doe je dat dat verfijnen??

beste kerel, als je niet weet wat tweaken is, dan heb je niet erg goed opgelet op het forum...

Geplaatst door caveman
beste kerel, als je niet weet wat tweaken is, dan heb je niet erg goed opgelet op het forum...

Ik heb je antwoord gelezen maar als mij iets (nog) niet geheel duidelijk is vraag ik het...maar ja als het antwoord te moeilijk word???
Tenslotte ben ik de vraagsteller, niet de wetenschapper...dus als je mij wat uitleg kan geven want ik lees je antwoorden wel en dan verwijs je naar een site....maar dan???Wat kan ik doen of wat adviseer je???

Xcuses, maar:

In c:\windows staat system.ini, open in notepad en voeg dit toe:

[VCache]
minfilecache=8192
maxfilecache=16384

Opslaan en herstarten. Dit helpt je windows wat stabieler te krijgen.

ik ben dom!!!!!!!!!!!

Geplaatst door caveman
Xcuses, maar:

In c:\windows staat system.ini, open in notepad en voeg dit toe:

[VCache]
minfilecache=8192
maxfilecache=16384

Opslaan en herstarten. Dit helpt je windows wat stabieler te krijgen.

oke dan nog maar eens......
bedankt al voor je moeite maar wat doen die instellingen.......????

ow ja en vertel me evne duidelijker waar ik die instellingen erin zet want bijv sytem ini zie ik niet staan maar ongetwijfeld kijk ik of doe ik iets niet goed....

Laatst bewerkt:
Het is een vorm van cachen op je schijf zodat windows voor een aantal zaken niet je hele schijf doorzoekt, maar dit gelijk uit de filecache trekt.

system.ini is wellicht verborgen, dus controleer in verkenner opties of je wel alle bestanden kunt zien in de verkenner. Als je het bestand in kladblok hebt geopend, kan je de [vcache] sectie toevoegen als deze er nog niet staat. Volg de opbouw van het bestand en voeg de vcache toe.

Geplaatst door caveman
Het is een vorm van cachen op je schijf zodat windows voor een aantal zaken niet je hele schijf doorzoekt, maar dit gelijk uit de filecache trekt.

system.ini is wellicht verborgen, dus controleer in verkenner opties of je wel alle bestanden kunt zien in de verkenner. Als je het bestand in kladblok hebt geopend, kan je de [vcache] sectie toevoegen als deze er nog niet staat. Volg de opbouw van het bestand en voeg de vcache toe.

"grottenman"

dat was duidelijke taal...
ja in kladblok staat vcache maar de getallen erachter staan op nul, is het de bedoelin dat ik daar jou getallen plaats??? Is deze instelling oke voor w98se of is dit universeel.???

Wat ik eerder noemde is een gemiddelde instelling, die meestal prima voldoet. Als je de getallen wilt veranderen om te kijken wat het meeste oplevert, doe dit dan in stappen van 1024 naar boven en omlaag.

Systeembronnen verbeteren doe je ook door onnodige opstartprogramma's uit te schakelen en door zelf een wisselbestand op te geven. Dat is bekend?

Bedankt voor je moeite en antwoorden...ik probeer het...
je hoort nog hoe en wat...
Maar in kladblok geef ik dus in eerste instantie jou gegevens in....opnieuw opstarten en dan zou het beter moeten gaan???

caveman...
dit is wat jij bedoeld:
[vcache]
minfilecache=0
maxfilecache=0

daar moeten jou getallen staan??

Laatst bewerkt:
Ja, dus:

[VCache]
minfilecache=8192
maxfilecache=16384
chunksize=512

De chunksize zou je ook nog kunnen toevoegen, maar is niet zo belangrijk.

Geachte Caveman,

Ik ben net zo "dom" :-) als bart. Bij mij staat onder [vcache] helemaal niets.
Kan ik jouw regels er gewoon onder typen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan