• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Systeembronnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem74

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
In mijn met VBA macro's geprogrammeerde Excel programma verschijnt nu en dan de volgende melding:
"Er zijn onvoldoende systeembronnen voor een volledige weergave"
Door de melding weg te klikken en het venster te minimaliseren en weer te maximaliseren kan ik weer verder werken en lijkt er geen probleem te bestaan. Toch leidt het soms tot een programma-crash.
Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe het is te voorkomen.
Vriendelijke groet,
Willem

Deze vraag is nog niet opgelost. Ook nog geen enkele behoorlijke reactie gekregen.

Er was ook een vraag van Lokoloko, waarop ook hij geen reactie heeft gekregen ! :confused:

Deze vraag is nog niet opgelost. Ook nog geen enkele behoorlijke reactie gekregen.

Beste Willem74 in het verleden oude pc had ik dat soms ook , mijn laptop had een cache van 512 kb .
Ik vermoed om U verder te helpen dat U wel wat meer info over je pc ( systeem ) zal moeten blootgeven en is alles up to date ( updates enz. ) geen malware aanwezig ?

Mvg ,

Daniël

Beste Willem74 in het verleden oude pc had ik dat soms ook , mijn laptop had een cache van 512 kb .
Ik vermoed om U verder te helpen dat U wel wat meer info over je pc ( systeem ) zal moeten blootgeven en is alles up to date ( updates enz. ) geen malware aanwezig ?

Mvg ,

Daniël

Hallo Daniël,
Dank voor de reactie. Voorheen had ik een computer met Xp+Sp3besturing en Excel 2003. Sinds enkele weken heb ik een nieuwe PC. Nu met Vista+SP1en Excel 2007. Ondanks dat is het probleem gebleven. Misschien zit de oorzaak in de zelfgeschreven (VBA)macro's die mijn programma voor een deel besturen.
Hoeveel Cache geheugen mijn pc heeft weet ik niet.
Bij systeem info staat:
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 5.00 GB
Totaal fysiek geheugen 1.00 GB
Beschikbaar fysiek geheugen 3.27 GB
Totaal virtueel geheugen 10.2 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 8.44 GB
Ruimte voor wisselbestand 5.29 GB

Met vriendelijke groet,
Willem

Willem, lees volgende link eens door
http://www.decisionmodels.com/memlimitsc.htm

Mvg

Rudi

Hallo Rudi,
Hartelijk dank voor de tip. Ik heb zojuist op het adres van de link gekeken en er gedeeltelijk wat van gelezen. Wat er wordt beschreven behandelt precies het probleem wat zich in mijn excelprogramma voordoet en wat er achter mijn vraag zit. Een oplossing heb ik niet gevonden maar heb het ook nog niet helemaal gelezen. Ik ga dat zeker doen. Als ik er uitkom laat ik het in iedergeval nog weten.
Vriendelijke groet,
Willem

Er was ook een vraag van Lokoloko, waarop ook hij geen reactie heeft gekregen ! :confused:

Beste Joske
Een kreet " Hoe groot is het bestand" en dan vooral dat bespottelijke bewegende plaatje erbij geven mij niet de inspiratie om daar op te antwoorden.
Groet,
Willem

Beste Joske
Een kreet " Hoe groot is het bestand" en dan vooral dat bespottelijke bewegende plaatje erbij geven mij niet de inspiratie om daar op te antwoorden.
Groet,
Willem

Willem

Het is wellicht niet de beste reactie die Lokoloko al gegeven heeft hier op het forum (met ondertussen toch over de 3000 antwoorden). Neemt echter niet weg dat:

- jouw vraag veel moeilijker is dan andere vragen aangezien dit niet echt gereproduceerd kan worden door helpers.

- iedereen zijn/haar avatar zelf kiest ("bespottelijke bewegende plaatje"), zolang het niet kwetsend, vulgair, ... is. Daarover oordelen leden van de crew van Helpmij wel.

- er hier op het forum geen enkele commitment is van forumleden naar vraagstellers toe. Wil of kan niemand reageren, dan is dat zo en dan zal een vraag onopgelost blijven. Zelf een aanzet nemen en meer informatie posten (zoals de info uit de post om 17:19) is dan de boodschap.

Alleszins succes gewenst met de vraag en hopelijk komt er een antwoord uit de bus,

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan