systeemcrash (BSOD)

Status
Niet open voor verdere reacties.

batch

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2009
Berichten
306
Hallo helpmijers,

Ik had 10 min geleden BSOD (blue screen of death) oftewel windows crashte.
Ik had op het moment dat hij crashte 2 instaleties lopen (Call of Duty Modern Warfare 2 en World of Warcraft) en ik was online op MSN (dus ik had al mijn RAM nodig, ik heb 1GB) toen wou ik hier inloggen. Ik had mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingetypt en toen ik op enter drukte kreeg ik een blauw scherm met een foutmelding (blue screen of death) ik heb niet precies gezien wat er stond want na een paar sec herstarte Windows.

Ik denk niet dat het wat te maken heeft met het inloggen op Helpmij.nl want ik zit nu op dezelfde computer en nu kan ik dus wel inloggen.

Hoe kan ik voorkomen dat dit nog een keer gebeurt en wat zou de oorzaak ervan kunnen zijn?


alle programma's die ik op het moment van de crash had draaien:
- Ultra Iso Premium
- Call Of Duty Modern Warfare setup (hij was bezig met instaleren)
- World of Warcraft Setup (ook bezig met instaleren)
- MSN Messenger
- Internet Explorer
- Agnitum Outpost Firewal Pro
- AVG Internet Security
- verkenner

systeem informatie:
OS: Windows 7 Ultimate 32-bits
Processor: AMD Athlon 64 3500+ 2.20 GHz
RAM: 1GB

(het was niet mijn screensaver, zie mijn handtekening)
 
Laatst bewerkt:
Ga naar geavanceerde systeeminstellingen>opstart en herstelinstellingen en vink uit:
"de computer automatisch herstarten" de volgende keer bij een BSOD blijft het scherm staan en kun je de foutcodes lezen,foto maken en plaatsen.
P.S. 1GB ram is ook wel echt 't minimum.
Succes!
 
Laatst bewerkt:
waar vind ik geavanceerde systeeminstellingen?

Ik heb trouwens al bij mn vader zitten zeuren of hij wat extra RAM wou kopen :p
 
Laatst bewerkt:
Rechtsklik op Computer>eigenschappen,in 't linkervenster kiezen voor geavanceerde systeeminstellingen,verder zie m'n vorige post.
Succes!
 
oké, nu maar wachten tot het nog een keer gebeurt.
 
Hoop 't niet voor je is waarschijnlijk toch 'n geheugenprobleem geweest,bij vader door blijven zeuren voor nog 1GB-RAM.
Succes!
 
Hoi !

Als je zoveel dingen tegelijk wilt doen op 'n zo verouderde PC....

Eerst maar es een Gig erbij stoppen, enne....je pa vragen is geen kunst, wat dacht je van een krantenwijk of vakken vullen ?

Greetz,

Harry.

P.S.: Zonder een Multi-Core CPU blijf je trouwens altijd beperkt in multi-tasking.
 
2 spellen tegelijk installeren is ook vragen om moeilijkheden.Is het niet in windows dan wel in de setups van de spellen.
 
@Harry Snor:

hoi,

ten eerste bedankt voor je reactie!
mijn pc is 4,5 jaar oud dus de hardware is blijkbaar sterk verouderd?

multi-core processors:
Bedoelt u dat Windows dan automatisch de taken verdeelt over de processors?

ik kreeg toevallig vanmiddag van mijn vriend te horen dat hij een brief heeft gekregen waarmee hij een vriend kan aanmelden voor folders bij TVO verpreidingen dus dat komt goed uit.


@Petje11

U ook bedankt voor uw reactie

Mijn pc liep op dat moment ook heel erg traag. dus het was dan ook wel te verwachten dat hij vast liep maar een BSOD had ik niet verwacht.
 
Laatst bewerkt:
@Harry Snor

hoi

Oké, zo zit dat dus met proccesors maar nog 1 ding: Hoe werkt Hyperthreading dan?
volgens mij kan 1 processor zich dan "voordoen" als 2?
hoe zit dat met multitasking?
 
Hoi !

HyperThreading is Intel-specifiek: http://en.wikipedia.org/wiki/Hyper-threading

MultiCore wordt door meerdere firma's (AMD !)gemaakt en is een fabricage-proces.

Mij persoonlijk zijn de voordelen van HR nooit erg meegevallen, in tegenstelling tot multi-core.

Momenteel zijn er nog nauwelijks sincle-core CPU's te koop, en alleen bestemd voor de onderkant van de markt.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan