systeemeisen pc voor goede beeldverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

RvdBerg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Ik ben nieuw op dit forum, heb wel gezocht naar onderstaande vraag maar het antwoord (nog) niet gevonden. Wie kan mij op de goede weg helpen?:thumb:

Ik wil een goede (live) beeldverbinding tot stand brengen met synchroon geluid.
Bijvoorbeeld door middel van een Logitech QuickCam webcam met een 1,3 megapixelsensor, live-video 640 x 480 pixels, en een headset.
Aan welke systeemeisen moet een desktop (of notebook) computer voldoen om een dergelijke toepassing goed te kunnen uitvoeren?
(processor, geheugen, minimale uploadsnelheid, ... ?)
Ik begrijp dat hierbij ook de download- en met name de uploadsnelheid (bandbreedte) een belangrijke rol spelen.
Graag advies.

m. vr. gr.
R vd Berg

Laatst bewerkt:
live verbinding met wie? je moet eerder denken aan een goede internet verbinding.

dank voor je snelle reactie.

Live verbinding met een familielid of iemand anders die ik via internet wil spreken (en zien).
Een goede internetverbinding lijkt me voor de hand liggen, hoewel ik me afvraag hoe hoog de uploadsnelheid zou moeten zijn voor een videobeeld met hoge resolutie en toch wel 30 frames per seconde.
Daarnaast, neem ik aan, dat de pc over voldoende geheugen moet beschikken (hoeveel minimaal?) en voldoende snel moet zijn (hoe snel?) en wellicht zijn er nog andere zaken waaraan ik niet heb gedacht.

RvdBerg

ik geef mezelf als voorbeeld,

ik had een amd duron 1.2 Ghz met 512MB geheugen en ik had een gesprek met familie in marokko, dat liep gewoon vloeiend. dus volgens mij is een normale pc wel goed hoor:D.

groetjes,

Bilal al Masoudi

ik geef mezelf als voorbeeld,

ik had een amd duron 1.2 Ghz met 512MB geheugen en ik had een gesprek met familie in marokko, dat liep gewoon vloeiend. dus volgens mij is een normale pc wel goed hoor:D.

groetjes,

Bilal al Masoudi

ok, bedankt :thumb:
R vd Berg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan