Systeemfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

giezenjh

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Windows XPpro
Geachte helpers,
Ik hoop dat ik goed zit met mijn vraag in Overige Software.
Ik krijg steeds de hieronder geschreven melding bij het opstarten, gewoon vervelend.
Ik klik het weg en gaat alles "volgens mij" gewoon verder.

Melding:
Windows-systeemfout
Er is een IP-adresconflict met een ander systeem op het net werk gevonden.

Mijn vraag is dus:"Hoe kan ik deze steeds terugkerende melding verwijderen?"
B.v.d. @ m.v.g.
Ko

blijkbaar heeft u 2 computers met hetzelfde ip adres, in xp moet u dan op 1 pc:
Start> Mijn Netwerklocaties>links in de balk Mijn Netwerkverbindingen weergeven>rechtermuisklik op netwerkverbinding, status>eigenschappen>TCP/IP eigenscappen> en bij IP adres staat bv: 192.168.1.100, dan moet u daar van maken 192.168.1.101, dus het laatste getal veranderen

:thumb:
MikeNL

blijkbaar heeft u 2 computers met hetzelfde ip adres, in xp moet u dan op 1 pc:
Start> Mijn Netwerklocaties>links in de balk Mijn Netwerkverbindingen weergeven>rechtermuisklik op netwerkverbinding, status>eigenschappen>TCP/IP eigenscappen> en bij IP adres staat bv: 192.168.1.100, dan moet u daar van maken 192.168.1.101, dus het laatste getal veranderen

:thumb:
MikeNL

RHCP
Hartelijk dank voor de reactie.
Inderdaad heb ik 2 computers.
Op de eerste computer met een IP nummer ...,...,.,103 staat onder verbindingen alleen LAN verbinding, status en het voornoemde IP nummer.
Op de tweede computer waar die vervelende melding dus komt, staat onder Netwekverbindingen,
ten 1ste, LAN etc. maar een STATUS gegeven staat er niet in en

ten 2de staat het bestand met de tekst:
1394-verbinding (donker geschreven) en Verbonden, met firewall 1394-netwerkkaart (licht geschreven) en daar staat onder Status van 1394-verbinding, ondersteuning... wel onder verbindingstatus IP-adres en daar is geen geen IP-adres ...,...,.,104 in te tikken en onder details met netwerkverbindingsgegevens zoals eigenschap en waarde staat niets en is ook niets in te schrijven.

Het is wat moeilijk te omschrijven maar ik heb mijn best gedaan jou een indruk te geven van wat ik ben tegengekomen.
Nogmaals het is alleen vervelend dus komt er geen oplossing moet ik er maar mee leven.
In afwachting van jouw reactie,
b.v.d.
Ko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan