Systeemgebruik Antivirusprogramma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander Jansma

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2005
Beste mensen,

ik wil graag te weten komen hoeveel gebruik de verschillende antivirusprogramma's van je systeem maken,
van welke programma's heb je het minst last qua snelheidsvermindering?

Ik zou het fijn vinden als iemand weet waar ik bv. een overzichtje kan vinden, van betaalde totaalpaketten en niet-betaalde.

Met totaalpaketten bedoel ik paketten met antivirus, firewall etc. (zoals Norton Internet Security)

Groet,

Sander

Die 'totaalpakketten' zijn eigenlijk altijd heel erg belastend, omdat er tegenwoordig altijd van die onzinnige 'beveiligingscentra' en dergelijke bij zitten (die dan ook nog eens in conflict gaan komen met het beveiligingscentrum dat Windows zelf - XP SP2 althans - tegenwoordig heeft).
Dus als het om snelheid gaat, kies dan niet zo'n totaalpakket maar liever een goede combinatie van 'losse' programma's. Bijvoorbeeld: NOD32 als antivirus (buitengewoon goed en zéér licht), ZoneAlarm Free als firewall, en Ad-Aware SE Personal plus SpywareBlaster als antispyware.

Mee eens.

buffy zei:
Die 'totaalpakketten' zijn eigenlijk altijd heel erg belastend, omdat er tegenwoordig altijd van die onzinnige 'beveiligingscentra' en dergelijke bij zitten (die dan ook nog eens in conflict gaan komen met het beveiligingscentrum dat Windows zelf - XP SP2 althans - tegenwoordig heeft).
Dus als het om snelheid gaat, kies dan niet zo'n totaalpakket maar liever een goede combinatie van 'losse' programma's. Bijvoorbeeld: NOD32 als antivirus (buitengewoon goed en zéér licht), ZoneAlarm Free als firewall, en Ad-Aware SE Personal plus SpywareBlaster als antispyware.

Is voor mij ook al tijden de meest idiaale combinatie en zorgt voor een prima systeem performes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan