systeemherstel betrouwbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

@temptation

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2002
Berichten
3.294
Hoever gaat het programma systeemherstel in windowsxp terug eiglijk?
Ik heb me ongans gezocht maar heb het niet kunnen vinden, dus ik breek open:

Stel,
ik maak een herstelpunt en installeer daarna een codecpack om avi bestanden af te kunnen spelen.
Kan ik dan door diezelfde herstelfunctie de codecpack weer terug van de schijf krijgen?
Of hersteld het misschien alleen de windows directory?

beter is deze vraag al niet eens beantwoord:rolleyes:
 
Ik ken geen cijfers (helaas), maar op het forum komt het vaak genoeg voor dat mensen zeggen dat het niet werkt. Ik zou er niet op vertrouwen, maar ken alleen de system restore ellende van windows ME uit ervaring. Toen ik XP nog draaide gebruikte ik het niet.

Backupprogramma's zoals Drive Image en Ghost zijn betrouwbaarder.
 
Dat hangt af van hoeveel ruimte je reserveert voor systeemherstel en hoe vaak je iets installeert.

Groetjes,
Bennie
 
Na iedere installatie van een proggie maak ik een nieuw herstelpunt en verwijder de vorigen ,bij schijfopruiming> tabblad optie`s en dan alle herstelpunten verwijderen behalve de laatste :D
 
Geplaatst door Bennie
Dat hangt af van hoeveel ruimte je reserveert voor systeemherstel en hoe vaak je iets installeert.

Groetjes,
Bennie

Dus het verwijderd wel geïnstalleerde software en documenten uit "mijn documenten"?
Weet bill het zelf wel?:p want op z'n sites kan ik het niet vinden, ja hoe wanneer en waarom het wel niet handig is, maar wat het doet staat nergens concreet volgensmij.
Ik ga nogmaals spitten...:evil:
 
Geplaatst door @temptation


Dus het verwijderd wel geïnstalleerde software en documenten uit "mijn documenten"? - - - maar wat het doet staat nergens concreet volgens mij
Klik eens op 'systeemherstel' zou ik zeggen, dan zie je in het beginscherm aan de linkerkant gewoon het antwoord op je vraag.
Ik snap eerlijk gezegd niet waar je je zo druk over maakt.
Ik ben in elk geval erg blij met deze functie; ik had ooit iets gedownload dat een hoop pc-ellende veroorzaakte. (de kreet 'spyware' zei me toen nog weinig) Na systeemherstel draaide alles weer perfect en mijn documenten stonden er ook nog.
 
Let wel op als je een systeem herstel gebruikt zet eerst Norton antivirus uit in de msconfig dus alles van norton herstart dan je pc en voer dan pas systeemherstel uit
 
Werkt hier goed hoor :).
In ME moet je eerst een update ophalen.

Systeemherstel haalt trouwens geen verwijderde bestanden terug!! Als ze in de prullenbak staan wel, anders ben je ze kwijt.
In dat geval zijn Roxio Goback, Norton Ghost en Powerquest Drive Image beter :).
 
Geplaatst door bartb112
Let wel op als je een systeem herstel gebruikt zet eerst Norton antivirus uit in de msconfig dus alles van norton herstart dan je pc en voer dan pas systeemherstel uit

He is dat zo , daar vertel je toch wat nieuws ik heb idd vaker als eens te horen gekregen Uw systeemherstel is mislukt , zou het daar aan gelegen hebben al lukt het vaker wel dan niet :D
 
:eek: beetje dit topic in het onderbewuste laten zakken zeg, stomme ik:confused:

Vraag is opgelost, zeer helder ook. Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan