Systeemherstel datum's weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

schimm

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2006
Ik heb een probleem met mijn p.c. die erg traag loopt en niet echt lekker doorgaat
Nu wil ik een systeemhersteldatum pakken maar die is er niet??? de p.c. is pas 1 jaar oud en had normaal meerdere hersteldata.
Heb ik iets op de p.c. wat er niet thuis hoort of is er een nadere weg voor herstel?

Ga eens naar start/uitvoeren/typ restore
Klik vervolgens op rstrui.exe
Als je nu ook 0 op rekest krijgt heb je waarschijnlijk het vinkje niet goed staan zodat er geen punten worden opgebouwd.
is er ook een virus of zo die dat kan?
Virussen en trojans gaan liever in systeem herstel zitten i.p.v. het uit te schakelen want dan weten ze zeker dat ze vermenigvuldigd worden :D
In jouw geval dus geen nageslacht.

Het enige wat je kunt doen is slikken, het vinkje goed zetten of niet zetten, dat vergeet ik altijd, en proberen te achterhalen wat je pc zo sloom maakt.
Een herstelpunt zetten zie link die killermenace gaf.
En voor dat slome van je pc de tip van Humpe volgen.
Tenslotte nog de mijne:
Download Spybot Search and Destroy om te scannen op spyware.
En last but not least:
Download voor jezelf Ewido en scan je pc op trojans.
Dan ben jij achteraf ook tevreden en gerustgesteld.

Laatst bewerkt:
schimm zei:
deze zonden altijd op controle en nu opeens op uitgeschakeld, is er ook een virus of zo die dat kan
Begrijp ik goed dat je hier bedoelt dat in Start>Configuratiescherm>Systeem>Systeemeigenschappen
en dan het Tabblad Systeemherstel er naast de afgebeelde schijven staat: Uitgeschakeld?

En daarboven dan? Staat daar een vinkje in het vierkantje voor de regel: "Systeemherstel op alle stations uitschakelen"?

Als dat zo is, dan moet er door iemand "iets" gedaan zijn.

Gebruik je een of ander opruim- of schoonmaakprogramma? Heb je daarin alle opties nagekeken? Dus misschien per ongeluk zelf opgegeven om herstelpunten op te heffen?

Een te strenge instelling in Norton of McAffee? (Soms vinden die een besmet bestand in het systeemherstel en als je dan hebt ingesteld "Altijd verwijderen"...)

Ik probeer maar wat hoor, want je wil het in de toekomst vermijden, toch?

Misschien alle mappen uit de recycler weggegooid in een opruimbui?
Die mappen waar 1003 b.v. achter staat.
Zo verdwijnen ze ook :)

Mooi! Alleen geloof ik niet dat topicstarter het nog nodig heeft.
Wat doet de onderste?

Laatst bewerkt:
Wat die precies doet weet ik niet maar het werkt wel.
De oplossing staat nog in een topic van juni 2005.:thumb:

IK ga dat gelijk eens uitproberen, bedankt.

Gewoon met de rechtermuisknop op de link in kps' post klikken, en dan opslaan als.
Ergens op je desktop zetten ofzo.. en dan dubbelklikken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan