Systeemherstel error

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
:shocked:
Hallo,

als ik in xp een systeemherstel tracht te doen, krijg ik dit te zien:S
1237923659-810.jpg
[/url][/IMG]

Ik zou zelf geen rede weten waarom dit gebeurt.

3 mogelijkheden zie ik zo snel voor me:
1. Jij (of malware) hebben de controle (=systeemherstel) op de C: schijf uitgeschakeld. Dat is niet zo slim, want alleen op de schijf waar Windows op staat moet systeemherstel juist aan staan (en op de niet-Windows schijfletters kan het gerust uitgezet worden).
Kijk het even na: Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Systeemherstel
Kijk bij welke schijfletters het woord Controle staat in kolom Status en bij welk schijfletters Uitgeschakeld.
2. Iets/jij/malware hebben met hun fikken aan de verborgen map C:\System Volume Information gezeten, en daar de herstelpunten verwijderd of verminkt.
3. Iets/jij/malware hebben eenmalig of permanent Systeemherstel uitgeschakeld (zie dat tabblad uit 1., er staat dan een vinkje bij "Systeemherstel op alle stations uitschakelen")
Is het een keer uitgeschakeld geweest maar daarna weer aangezet, dan zijn alle herstelpunten weg tot het moment van uitschakelen.

We horen wel met welke extra informatie je komt o.b.v. bovenstaande.

Tijs.

3 mogelijkheden zie ik zo snel voor me:
1. Jij (of malware) hebben de controle (=systeemherstel) op de C: schijf uitgeschakeld. Dat is niet zo slim, want alleen op de schijf waar Windows op staat moet systeemherstel juist aan staan (en op de niet-Windows schijfletters kan het gerust uitgezet worden).
Kijk het even na: Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Systeemherstel
Kijk bij welke schijfletters het woord Controle staat in kolom Status en bij welk schijfletters Uitgeschakeld.
2. Iets/jij/malware hebben met hun fikken aan de verborgen map C:\System Volume Information gezeten, en daar de herstelpunten verwijderd of verminkt.
3. Iets/jij/malware hebben eenmalig of permanent Systeemherstel uitgeschakeld (zie dat tabblad uit 1., er staat dan een vinkje bij "Systeemherstel op alle stations uitschakelen")
Is het een keer uitgeschakeld geweest maar daarna weer aangezet, dan zijn alle herstelpunten weg tot het moment van uitschakelen.

We horen wel met welke extra informatie je komt o.b.v. bovenstaande.

Tijs.

ik zal het gaan proberen, maar ik heb nergens aan gezeten, dus kzal gelijk ff scannen op de malware.

ik heb het bekeken, en het staat allemaal goed.
Windows is trouwens op de E partitie geinstalleerd, Schijfletter C wordt aan mijn externe harde schijf toegekend:s. Maar k heb hiervoor al een paarkeer systeem herstel gedaan, en tot nu toe ging het goed.:thumb:

Dan is het heel gemakkelijk: Koppel je externe harde schijf weer even aan (als C: dus), en zet Controle op de C: schijf UIT in dat tabblad uit mijn vorige posting.
Laat alleen de controle op de E: schijf aanstaan. De melding zou dan weg moeten zijn! :)

Tijs.

Dan is het heel gemakkelijk: Koppel je externe harde schijf weer even aan (als C: dus), en zet Controle op de C: schijf UIT in dat tabblad uit mijn vorige posting.
Laat alleen de controle op de E: schijf aanstaan. De melding zou dan weg moeten zijn! :)

Tijs.

k kan de c schijf niet zien in dat dat systeemherstel venster:confused:

Heb je wel die externe schijf eraan gehangen, zoals ik had gezegd?
Anders klopt je eerdere verhaal niet dat die externe schijf schijfletter c: had?
Kijk welke schijfletter het ding nu krijgt.

Tijs.

Heb je wel die externe schijf eraan gehangen, zoals ik had gezegd?
Anders klopt je eerdere verhaal niet dat die externe schijf schijfletter c: had?
Kijk welke schijfletter het ding nu krijgt.

Tijs.

Letter C..........:o

Nog maar even een volledig stappenplan:
1. Hang externe schijf aan de pc.
2. Check de instellingen van Systeemherstel. Stel alleen systeemherstel in voor de E: schijf.
3. Start systeemherstel (dat wilde je toch gaan doen?) en kijk of de melding waar je deze discussiedraad mee begonnen bent terugkomt. Kijk ook of systeemherstel wel gewoon werkt als je gewoon Ok druk en de melding dus eigenlijk negeert.

We horen het wel.

Nog maar even een volledig stappenplan:
1. Hang externe schijf aan de pc.
2. Check de instellingen van Systeemherstel. Stel alleen systeemherstel in voor de E: schijf.
3. Start systeemherstel (dat wilde je toch gaan doen?) en kijk of de melding waar:confused: je deze discussiedraad mee begonnen bent terugkomt. Kijk ook of systeemherstel wel gewoon werkt als je gewoon Ok druk en de melding dus eigenlijk negeert.

We horen het wel.

Ja,dat klopt.
Maar ik heb het op de manier gedaan zoals jij gemeld hebt. Maar zonder suc6

Als ik op ok klik en systeemherstel uitvoer, dan staat er als de Computer weer opgestart is dat er geen wijzigingen zijn aangebracht:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan