Systeemherstel fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marike1996

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2015
Hallo,

Om het hele verhaal even te vertellen, zal ik bij het begin beginnen.

Vorige week gaf mijn laptop (HP G62, Windows 7) een fout aan:
"De instructie op 0x7727ada4 verwijst naar geheugen op 0x00000024. Een lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt: written."
Zaterdag kreeg ik toen ineens een bluescreen. De volgende dag zou ik een systeemherstel doen, maar dit lukte niet door mijn virusscanner (Norton 360).

Omdat ik in de tentamenweek zat, schoof ik het daarom wel naar het eind van de week. Maar gisteren kreeg ik de schrijffout weer. Dus vandaag zou ik een systeemherstel doen. Maar ook die mislukte, zelfs nadat ik Norton helemaal verwijdert had.

Toen zou ik de recovery vanuit het 'Startup Menu' doen. Maar toen maakte ik een fout. Ik klikte perongeluk op 'Systeemherstel' in plaats van ' Microsoft Systeemherstel', wat inhoudt dat je de laptop naar fabrieksinstellingen hersteld. In paniek heb ik toen de laptop met de aan/uitknop ingehouden uitgezet.

Toen kreeg ik bij het opstarten de fout: Bootmgr ontbreekt. Ik kan geen Microsoft Systeemherstel meer maken volgens het Startup Menu. Is nu de enige optie een compleet Systeemherstel te doen? Dat ik alles kwijt ben?

Alvast heeel erg bedankt voor de hulp, want ik ben als computerleek ten einde raad...

Hallo,
Ik heb geen van beiden gedaan, omdat ik hier niet zo op voorbereid was.

Was het maar zo..

Heb je enig idee hoe ik aan zo'n cd kom?

En als ik de laptop met die cd opstart, behoud ik dan al mijn bestanden?

Ik kan via een kennis aan een cd komen! :)
Hoe dan verder? Behoud ik dan dus mijn bestanden?

Nou heb het opstartherstel met de dvd geprobeerd, maar hij gaf de volgende fout aan: Het bestand of de map D:\ is beschadigd en onleesbaar. Voer het hulpprogramma CHKDSK uit.

Waar kan ik dit hulpprogramma vinden? Hoe werkt dit?

Oh dat was het systeemherstel, excuses.

Bij het opstartherstel kreeg hij ook een foutmelding met de volgende details:
Probleemhandtekening 1: 6.1.7600.16385
Probleemhandtekening 2: 6.1.7600.16385
Probleemhandtekening 3: unknown
Probleemhandtekening 4: -1
Probleemhandtekening 5: ExternalMedia
Probleemhandtekening 6: 1
Probleemhandtekening 7: MissingBootManager

Kun je hier iets mee?

Je hebt hetzelfde probleem ook hier gepost. niet handig....

Als vervolg op je andere topic:

Download dan de Ultimate Boot-cd of Hiren's Boot-cd en start de laptop daarvan op en voer m.b.v. de aanwezige programma's op de cd een schijfcontrole uit.

Laatst bewerkt:
Hoe voer ik die schijfcontrole uit? Ik heb nu de laptop gestart op basis van de Hiren's Boot-cd, maar er gebeurt niet veel. Hij weergeeft alleen een zwart scherm met een laagstreepje.

Het is gelukt, ik kon een systeemherstel doen nadat ik de Boot had gedaan met de cd. Mijn laptop is weer helemaal schoon opgestart! Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan