Systeemherstel gedaan en nu krijg ik foutmeldingen als ik iets opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

mar10e24

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2005
Berichten
4
Hallo

Ik heb onlangs systeemherstel uitgevoerd naar december vorig jaar, nádat ik al een aantal programma's had verwijderd met programmatoegang en instellingen.

Nu is mijn computer dus teruggezet naar die maand, maar alles wat ik had verwijderd, dat staat er dus nu nog steeds op.

Ik krijg dan de melding:

FATAL ERROR
game files are corrupt, please re-install game and try again


Dat krijg ik dan te zien

Als ik daarna naar programmatoegang en instellingen ga om het er alsnog af te kunnen krijgen, dan krijg ik of te zien dat ie er naar moet zoeken en dat ik handmatig kan zoeken of annuleren, of het wordt gewoon niet verwijderd of ik krijg te lezen dat het programma niet bestaat!

Maar ze staan wel in de lijst met geinstalleerde programma's en ik kan ze onmogelijk verwijderen.

Weet iemand hoe ik het er wel af krijg???

 
Probeer eerst het programma opnieuw te installeren en DAARNA verwijderen via Start/Instellingen/Configuratiescherm/Software (de enige juiste manier trouwens!) Of in achtergebleven mappen van de betreffende programma's de uninstall functie gebruiken? Maar kans is groot dat door het systeemherstel er verminkte data achtergebleven is die zich niet zo makkelijk laat verwijderen. Dan zul je dus "met de hand" mappen etc. moeten verwijderen en een register schoonmaakproggie er overheen halen om de verwijzingen in het register definitief te verwijderen zodat je geen foutmeldingen krijgt bij het opstarten.
 
Laatst bewerkt:
In grote lijnen wordt bij systeemherstel hoofdzakelijk de registerinstellingen teruggezet naar die datum. De werkelijke bestanden die na die datum geplaatst zijn blijven dan staan.
Als een programma gestart wordt na systeemherstel mist dat programma dus essentiele dingen die die nodigt heeft. Herinstaleren is de beste optie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan