Systeemherstel - Herstelpunt e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Dit is echt een enorm verbetering in Windows.
Kan je overigens herstelpunten verwijderen.
Ze schijnen veel ruimte in beslag te nemen, maar ik weet echt niet waar ze worden opgeslagen.
De help en ondersteuning, ook in XP is nog altijd niet
logisch en eenduidig. Het is niet te vinden, evenals waar en hoe ik de 'automatische systeemhersteldiskette' kan maken. Bij de installatie van service pack 1(windows update), wordt b.v. aangeraden een backup van deze diskette te maken.
 
Ga naar start->alle programma's->buroaccessoires->systeemwerkset->schijfopruiming->OK->tabblad>meer opties< -> derde (onderste) optie. Dan bewaart ie alleen je laatste herstelpunt.
 
Je kan systeemherstel natuurlijk ook gewoon blijvend minder ruimte toewijzen bij Configuratiescher/Systeem tabblad prestaties.
 
Laatst bewerkt:
autom.systeem hersteldiskette

Via systeemwerkset/backup kom je in dit menu(zie bijlage).
Het ***lige is alleen dat de optie voor het maken van die systeemhersteldiskette is uitgezet. Waarom is dat gedaan en kan je ergens in de progjes van Windows XP(of met een uitgebreid Tweakachtig programma) dit activeren. Dat ding is echt noodzakelijk, ik had nl. op enig moment een blauw scherm - met 'n melding dat het register flink in de soep zat - voor m'n neus staan en kwam met geen mogelijkheid meer in het keuzemenu, waar je de veilige modus e.d. kan kiezen.
Alles is nu oke en ik heb een herstelpunt gemaakt. Maar als zich weer 'n soortgelijk probleem manifesteert, heb ik daar weinig aan. Je komt nl. met starten PC en die hersteldisk in de A-drive in dat menu, waar je je laatste herstelpunt kunt kiezen.
 

Bijlagen

  • autom.syst.disk.jpg
    autom.syst.disk.jpg
    61,6 KB · Weergaven: 73
Via Google kan ik niets vinden over een systeemhersteldiskette, noch over een system restore disk(ette). Ik meen ook dat je bedoelt een opstartdiskette om weer in je systeem te kunnen na het verschijnen van dat blauwe scherm, zodat je dan naar veilige modus kunt. Op deze pagina vind je iets over het maken en gebruik van zo'n XP opstartdiskette. Heb je daar wat aan?http://www.digiweetjes.com/Besturing/WinXP/WindowsXP02.html .
 
Hendricus. Die 6 diskettes heb ik al. Dat is om WinXP alsnog op een PC te kunnen installeren.
Maar je hebt toch het menu gezien(zie mijn jpg'tje), via start/programma's/bureauaccesoires/systeemwerkset/
backup kom je in een progje waar je in principe zo'n systeemhersteldiskette zou moeten kunnen maken.
Maar de optie is 'gegrijsd' zoals dat heet; inactief(zit die optie soms in de service pack SP ?).
Die diskette is nodig, op het moment dat Windows is gechrashed en je na opstarten zo wel de WinCDROM en die diskette gebruikt om het systeem te kunnen herstellen. Het staat ook allemaal in de help van WinXP.
Ik kan overigens het servcicepack niet downloaden, de regkey is volgens Windows niet correct !
 
Ik weet het niet, Yar02. Het verbaast mij alleen maar dat hierover niets te vinden is, terwijl er al een hele bibliotheek aan info over systeemherstel/system restore bestaat.
Ik moet btw hele andere wegen bewandelen om bij die back-up te geraken:start->alle progr.->buroacc.->syteemwerkset-> keuze voor back-up. Ik werk met xp pro,versie 5.1, build 2600.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan