Systeemherstel; ik raak bestanden kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Ik merkte het al eerder, als ik een herstelpunt terugzet dan raak ik bestanden kwijt,
terwijl die volgens MS niet zo zou zijn en ook nooit zo was.

Vanmiddag deze aktie gedaan, net mis ik twee recent geïnstalleerde toepassingen
onder start - programma's.

Uit de betreffende mappen zijn vrijwel de belangrijkste bestanden verdwenen.

Weet iemand wat ik hier tegen moet doen?

De herstelpunt weer ongedaan maken en de bestanden ergens anders opslaan en dan weer de herstelpunt doen

Ja doet doet systeemherstel. geinstalleerd dingen weer ongedaan maken omdat daar misschien de fout in zat.
Gewoon eerst een backup maken of het later weer installeren.

om die reden bewaar ik dingen die ik NIET kwijt wil op een andere partitie ;-)
waarop ik systeemherstel uitgezet heb
want ook al laat ie sommige programma's wel staan als daarin data bijgehouden wordt dan ziet windows dat ook als systeembestand en vervangt die ook door oudere !

Bedankt allemaal voor de vlotte reacties.

Maar het blijft vreemd, dat ik dit vroeger nooit had, zou daar een update de schuld van zijn?
Overigens de eigen 6 MS updates van gisteravond werden ook verwijderd??

Als dit de hedendaagse normen en waarden zijn :D dan kan ik beter Norton Goback
aan het werk zetten.
Dan weet ik, dat ik bepaalde bestanden op een andere schijf moet zetten, maar na afloop geeft het programma nog een lijst van bestanden die nog teruggezet kunnen worden.

Ik raak bijna nooit iets kwijt en zet het meeste op een externe hd en daarvan nog de belangrijkste op een 2e harde schijf.
En natuurlijk backups op dvd want ik heb er een hekel aan om dingen kwijt te raken.

Dus ik stelde dit niet aan de orde vanwege het weg zijn (ik had alles zo weer geïnstalleerd) maar vanwege het feit, dat dit volgens de melding niet mag voorkomen.
Nu is het herstel met een grove bijl.:(

dat is altijd zo geweest hoor
ik draai een spelprogramma dat ook systeembestanden heeft voor de scores ed.
bij een systeemherstel werden de oudere versies daarvan teruggezet toen ik dat nog niet op een andere partitie had staan die niet aan systeemherstel meedoet ;-)
tekstbestanden bv blijven wel onaangetast bij systeemherstel

Laatst bewerkt:
Ik heb hier in ieder geval weer wat geleerd, want dat uitschakelen van systeemherstel
voor partities/schijven kende ik niet.
Toegang is nu ingesteld uitsluitend voor de c partitie, daar staat Windows op en daar zitten de systeembestanden.
De andere partities/schijven staan nu op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan