Systeemherstel mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Berichten
621
Beste allemaal, ik plaats hier een vraag namens iemand: hij heeft systeemherstel op XPhome uitgevoerd maar zijn PC start nu niet meer op. Niets nieuws geïnstalleerd, geen nieuwe hardware geplaatst maar hij wilde terugzetten omdat hij een virus vreesde (was waarschijnlijk een overactieve internetsite...).
Nu start de PC niet meer op, hij blijft bij het opstartscherm hangen vlakbij user accounts, start ook niet in veilige modus op. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik vermoed een register-probleem maar wil eerst wat meer reacties hierover horen ;)
Ik wil nu gaan proberen om met de opstartCD toch XP in te komen en zo diverse data van zijn C af te halen. Dit gaat niet met een bootdisk omdat hij NTFS gebruikt, of is hier toch een manier voor?
TNX alvast!
 
't is effe wat werk, maar een poging zou kunnen zijn om idd. de wincd te gebruiken en partitie D te formateren / windows op te zetten en dan vanaf die parititie C benaderen, data kopieren naar paritite E en daarna c en d formateren....... pff. ik word al moe als ik eraan denk!
 
De moeheid zal er de oorzaak van zijn dat jij meerdere partities ziet dan ik:)

Groetjes,
Bennie
 
Opgelost!

Beste allemaal, het probleem is opgelost, mijn schoonvader kwam op het lumineuze idee om eens te kijken wat de fabrikant van de PC (HP) hierover te zeggen had. Hij kwam erachter dat er - ondanks dat hij alleen een 'C' heeft - ook een verborgen partitie staat waarop de originele instellingen vanuit de fabriek op staan. Via 'F10' direct na het opstarten kom je in het menu waarin je dit kunt uitvoeren. Dit heeft hij gedaan en alles staat weer zoals het hoort. Het probleem was dat die kennis noch de CD noch een opstartdiskette erbij heeft gekregen. Systeemherstel kan niet op die Pavillion zolang deze met die verborgen partitie is geconfigureerd, zo heb ik uit het verhaal begrepen.
Hier de link naar die support-site van HP.

EDIT: Systeemherstel lukt misschien wel, maar is bij hem mislukt, de optie van HP is losstaand van MS systeemherstel. Mijn schoonvader is hier op het forum Stella-Fornax :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan