Systeemherstel mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

WvR1951

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Beste allemaal,
Mag ik me even voorstellen ik ben Willem uit Nijmegen, lid sinds vandaag en ik ben er gisteren achter gekomen dat ik toch niet zoveel verstand heb van PC's.
Ik wilde de PC (Windows XP) terugzetten naar een recent herstelpunt, dit is mislukt.
Daarna wilde ik naar een ander herstelpunt, dit gaat echter niet meer via help en ondersteuning omdat "helpctr.exe" niet meer bestaat (veel meer .exe files bestaan niet meer trouwens) ook dubbelklik op snelkoppelingen op het buroblad werkt niet meer.
Kortom: ik heb de boel goed verziekt!
Wie kan me helpen?:confused:

Welkom bij de Helpmij.

Wat gebeurt er als je na het aanzetten constant op F8 drukt, kom je dan wel in de veilige modus? Zo ja, probeer daar dan eens systeemherstel.

Zo nee, start op met de Windows DVD erin en kies voor Windows herstellen.

Ik heb trouwens het vermoeden dat je een leuk virusje hebt binnengehaald. Kan dat? Heb je redelijk twijfelachtige sites bezocht en / of 'vreemde' bestanden gedownload en uitgevoerd?

WELKOM OP HELPMIJ....(stadsgenoot)

Terwijl ik onderstaande aan het opzoeken was zie ik dat gast0225 al het een en ander gezegd heeft.
Mijn voorstel was om als eerste te proberenhet volgende

Opstarten van de XP-SP2/3 CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

Ervan uitgaande dat jezelf er een rommel van gemaakt hebt en niet een virus zoals gast0225 opperde.

Ik zal ook wat vertellen:

Begin met:
Download, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
[Als je Internet Explorer 8 op je pc hebt kun je bij starten enkele meldingen krijgen, die kan voor de volgende instructie genegeerd worden]
Klik op het 'hamertje' en klik op Reinstall Help and Support service

Dan over een 'diepere' herstel: Er zijn een aantal manieren van reparatie. Waar je mee moet beginnen is achterhalen welke versie van XP en met welk servicepackniveau nu op je computer staat: Start -> Uitvoeren -> winver

Daarna een XP Cd maken die hetzelfde servicepack niveau heeft als je XP die nu op de computer staat.

Een niet-opstartbare versie kun je makkelijk maken door de inhoud van je XP installatie-cd te kopieren naar een of andere folder op je computer (laten we zeggen: C:\WINXPPRO)
Afhankelijk van welk SP-versie op de pc staat:
Indien SP2: SP2 voor XP downloaden, en sla die op in de hoofdmap van C:
Dan SP2 in jouw XP installatie-software integreren met:
Start -> Uitvoeren -> c:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:C:\WINXPPRO
Indien SP3: SP3 voor XP downloaden, en sla die op in de hoofdmap van C:
Dan SP3 in jouw XP installatie-software integreren met:
Start -> Uitvoeren -> c:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\WINXPPRO

Je kunt daarna de inhoud van de C:\WINXPPRO map als data-cd branden naar cd en gebruiken voor sfc /scannow (zie hieronder).

Volgende stap: Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
Het kan zijn dat in dat proces om bovengemaakte cd wordt gevraagd. Druk (met die cd erin) zo vaak op Opnieuw proberen totdat het hele sfc /scannow proces beëindigd is.

Kijk of daarna de meeste zaken weer werken.

Succes,

Tijs.

Systeemherstel lukt niet 2

Beste allemaal,
Mag ik me even voorstellen ik ben Willem uit Nijmegen, lid sinds vandaag en ik ben er gisteren achter gekomen dat ik toch niet zoveel verstand heb van PC's.
Ik wilde de PC (Windows XP) terugzetten naar een recent herstelpunt, dit is mislukt.
Daarna wilde ik naar een ander herstelpunt, dit gaat echter niet meer via help en ondersteuning omdat "helpctr.exe" niet meer bestaat (veel meer .exe files bestaan niet meer trouwens) ook dubbelklik op snelkoppelingen op het buroblad werkt niet meer.
Kortom: ik heb de boel goed verziekt!
Wie kan me helpen?:confused:

Welkom bij de Helpmij.

Wat gebeurt er als je na het aanzetten constant op F8 drukt, kom je dan wel in de veilige modus? Zo ja, probeer daar dan eens systeemherstel.

Zo nee, start op met de Windows DVD erin en kies voor Windows herstellen.

Ik heb trouwens het vermoeden dat je een leuk virusje hebt binnengehaald. Kan dat? Heb je redelijk twijfelachtige sites bezocht en / of 'vreemde' bestanden gedownload en uitgevoerd?

Hallo gast0225, bedankt voor je reactie; veilige modus helpt niet, ik zal vanavond de DVD optie eens proberen, ik download wel eens muziek, ik heb daardoor een zogenaamde XP 2010 Virusscanner binnengehaald met alle gevolgen van dien.

systeemherstel lukt niet 3

WELKOM OP HELPMIJ....(stadsgenoot)

Terwijl ik onderstaande aan het opzoeken was zie ik dat gast0225 al het een en ander gezegd heeft.
Mijn voorstel was om als eerste te proberenhet volgende

Opstarten van de XP-SP2/3 CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit

Ervan uitgaande dat jezelf er een rommel van gemaakt hebt en niet een virus zoals gast0225 opperde.

Hallo Frank (Nijmegen de beste!) ik wil jouw optie ook proberen, maar zoals je ziet heb wel een virus binnengehaald

Systeemherstel werkt niet 4

Ik zal ook wat vertellen:

Begin met:
Download, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
[Als je Internet Explorer 8 op je pc hebt kun je bij starten enkele meldingen krijgen, die kan voor de volgende instructie genegeerd worden]
Klik op het 'hamertje' en klik op Reinstall Help and Support service

Dan over een 'diepere' herstel: Er zijn een aantal manieren van reparatie. Waar je mee moet beginnen is achterhalen welke versie van XP en met welk servicepackniveau nu op je computer staat: Start -> Uitvoeren -> winver

Daarna een XP Cd maken die hetzelfde servicepack niveau heeft als je XP die nu op de computer staat.

Een niet-opstartbare versie kun je makkelijk maken door de inhoud van je XP installatie-cd te kopieren naar een of andere folder op je computer (laten we zeggen: C:\WINXPPRO)
Afhankelijk van welk SP-versie op de pc staat:
Indien SP2: SP2 voor XP downloaden, en sla die op in de hoofdmap van C:
Dan SP2 in jouw XP installatie-software integreren met:
Start -> Uitvoeren -> c:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:C:\WINXPPRO
Indien SP3: SP3 voor XP downloaden, en sla die op in de hoofdmap van C:
Dan SP3 in jouw XP installatie-software integreren met:
Start -> Uitvoeren -> c:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\WINXPPRO

Je kunt daarna de inhoud van de C:\WINXPPRO map als data-cd branden naar cd en gebruiken voor sfc /scannow (zie hieronder).

Volgende stap: Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
Het kan zijn dat in dat proces om bovengemaakte cd wordt gevraagd. Druk (met die cd erin) zo vaak op Opnieuw proberen totdat het hele sfc /scannow proces beëindigd is.

Kijk of daarna de meeste zaken weer werken.

Succes,

Tijs.

Hallo dnties, bedankt voor je reactie, hier moet ik even een kennis bijhalen die er meer verstand van heeft dan ik.

Systeemherstel werkt niet (opgelost)

Hallo dnties, bedankt voor je reactie, hier moet ik even een kennis bijhalen die er meer verstand van heeft dan ik.

Beste gast0225/Frankwannet/dnties, bedankt voor jullie tips, na enige opruimacties, met de herstelconole de boel kunnen repareren!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan