Systeemherstel na Windows 10 Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

jcmvannistelrooij

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
17
Hallo,

ik heb een tijdje geleden de Windows 10 upgrade gedaan dmv de Media Tool op de site van Microsoft. Alles verliep prima, geen problemen mee gehad. Tot ik op het punt kwam dat ik een systeemherstel uitvoerde. Ik koos voor de optie (waar ik in het verleden met Windows 8 ook regelmatig voor koos), om alles te herstellen en dat binnen een paar minuutjes klaar zou zijn. Dan zou ik weer op het beginscherm van Windows komen waar je de taal etc instelt. Met Windows 8 heb ik hier nooit problemen mee gehad. Maar nu na de Windows 10 upgrade; ontbraken alle Drivers en vooraf geïnstalleerde software van Asus uit de lijst met programma's en onderdelen! Na wat contact met Asus te hebben gehad, hebben zij Windows 8 er weer op gezet en de hele boel gereset.

Maar het probleem lag hem niet zo zeer bij de Windows 10 upgrade, maar meer bij het uitvoeren van een systeemherstel daarna. Wat ik me afvroeg, is hier een verklaring voor? En kan ik (net als vroeger) misschien na de update naar Windows 10, een soort van back-up disc of iso bestand maken? Zodat de bestanden niet verwijderd worden mocht ik ooit nog een systeem herstel willen uitvoeren? Bij voorbaat dank voor uw reactie!
 
De oplossing is eenvoudig.
Maak met een backup-tool (bijv Easeus Todo Backup, maar er zijn er nog veel meer) een system kopie van het lopende systeem (windows 7 of windows 8) naar een externe Harde Schijf.
Die is dan zo weer over de windows 10 heen te zetten, als dat nodig of gewenst is.

Het is trouwens altijd verstandig om periodiek een kopie van het systeem te maken, ongeacht welk besturingssysteem u gebruikt. Bijv. als er onverhoopt een niet/moeilijk te verwijderen virus in is geslopen: kopie terugzetten en..weg virus :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan