Systeemherstel niet voltooid, diverse foutmeldingen (nu 0x80070571 en 0x81000201)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marfries

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Op een of andere manier (ondanks dat automatische updates uit had horen te staan) ging de computer allerhande Windows updates installeren. Na verwijderen van de updates en uitzetten van automatische updates werden bij een volgende opstart opnieuw alle updates geconfigureerd. Ik wil dat niet onder andere omdat mijn explorer nu ineens ge-update is naar versie 10 ipv versie 9.

Dus systeemherstel geprobeerd (er waren maar 3 punten voor deze updates, geen van de drie werkte). Eerste foutmelding na opstarten was: niet voltooid, onbekende fout 0x81000204. Voer chkds/r uit.

Dat laatste commando heb ik geprobeerd, de computer is er enkele uren mee bezig geweest, bleef erg lang hangen op 27% maar liet uiteindelijk na ruim 3 uur het startscherm zien. Helaas nog geen systeemherstel.

Vervolgens in Norton Tamper protection uitgeschakeld (tijdelijk). Nog geen systeemherstel, weer de opdracht chkkdsk/r uit te voeren. onbekende fout nu 0x80070571 bij twee van de herstelpunten, bij de derde herstelpunt ontbreekt of is beschadigd. Ander herstelpunt proberen (0x81000201).

Ik heb geen herstelcd, de computer is ongeveer een jaar oud, Toshiba laptop met Windows 8 er al op. Ik heb wel enkele programma's geïnstalleerd (zoals office, voor digicamera, printer, adobe, norton) en geen volledige back up (die mislukte eerder ook al eens). Liefst doe ik dus geen compleet herstel naar fabrieksinstellingen. Bovendien heb ik een uit-knop geïnstalleerd en veel meer op bureauscherm anders ingesteld omdat ik windows 8 absoluut onhandig vind, en dus alleen via bureaublad werk. Dat zou mij veel werk geven om allemaal opnieuw in te moeten gaan stellen.

Googlen op die foutmeldingen geeft erg weinig resultaten, en ik vond niets toepasbaar voor windows 8 (of ik had het al geprobeerd of het is een reset naar fabrieksinstellingen).
Wat kan ik nu nog proberen om toch een van deze herstelpunten van voor de automatische updates te kunnen gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan