Systeemherstel problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hepyro

Banned
Lid geworden
17 apr 2003
Berichten
51
Hoi, ik gebruik al sinds dat ik mn computer had geformatteerd systeemherstel van XP en dat liep allemaal uitstekend (nu ongeveer 2 maanden terug) ik heb ook regelmatig systeemherstel uitgevoerd en nooit iets raars opgemerkt. Vandaag dus wel (en misschien gebeurde het ook eerder maar had ik t nog niet door) ik merkte dus na een herstelprocedure dat ik ineens 500mb minder schijfruimte had en later weer eens n herstelpunt uitgekozen en toen was het zowat 2gigabyte minder!? Mijn totale schijfruimte klopt wel dus het ligt daar niet aan, t gaat dus om wat er nog beschikbaar is, maargoed ik heb systeemherstel toch maar uitgeschakeld en wat gebeurde er? van 62,5Gb naar 69,4! Hartstikke mooi maar wat ik niet snap is dat ik enkele dagen terug nooit had gemerkt dat er ineens heel veel schijfruimte verdwijnt na een herstelpoging (volgens mij gebeurde dat ook niet tot sinds kort) oja, als ik de pc normaal reboot dan gebeurde het dus niet maar na een systeem herstel wel, dus wie weet er meer over?

Helpmij please

Hepyro
 
de systemherstel functie maakt automatisch herstelpunten aan bij bijvoorbeeld:

installatie van programma's
installeren van xp updates
microsoft backup gebruikt
unsigned drivers installatie

en bij

het terugzetten van je systeem naar een eerder gemaakt herstelpunt. Mocht je namelijk een verkeerde kiezen dan kan je zo weer terug naar het systeem zoals die was voordat je terug ging.

Het aanmaken van een herstelpunt houd o.a in dat er een backup van je register word gemaakt en wat essentiele of gewijzigde systeembestanden. Persoonlijke bestanden blijven ongemoeid. Dit kost natuurlijk allemaal ruimte en vandaar dus dat je hardesschijf ruimte slonk.

Je kan zelf instellen hoeveel schijfruimte systeemherstel mag gebruiken bij rechtermuisknop deze computer > eigenschappen > tabblad systeemherstel > instellingen > slider verschuiven naar gewenste hoeveelheid mb's

Dus een volkomen normaal verschijnsel !!!!
 
Bedankt voor je berichtje vaat, wat je mij vertelde wist ik al in principe maar er is nog iets wat met dat systeemherstel te maken heeft en dat is de "system volume information" map in de rootdir van de schijf en ik kan die map niet openen bewerken of verwijderen. Ik heb ook ergens op internet gelezen dat diezelfde map niet kan worden gescand door norton antivirus omdat de map zegmaar "opslot" zit, hij geeft ook aan dat er 0 bestanden instaan en ook 0 kb, maar dat is natuurlijk niet zo. Het enige wat ik weet over die map is dat het met systeemherstel te maken heeft en ik heb systeemherstel nu uitgeschakeld maar de map blijft geblokkeerd voor toegang:S

Hepyro
 
Die map kan je toegankelijk maken door er direct op te rechtsklikken en naar eigenschappen te gaan, tab Beveiliging, voeg jezelf toe en klaar.
 
<a href="http://www.theeldergeek.com/system_volume_information_folder1.htm">system volume information</a>
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan