Systeemherstel terughalen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
351
Mijn PC heb ik enige tijd terug (opnieuw) geinstalleerd met XP-pro, SP2 en heb alle updates geinstalleerd. Ik heb met systeemherstel een herstelpunt gemaakt dat ik een naam gegeven heb. Nu wil ik weer terug naar dat punt, maar het systeemherstelpunt met die naam is nergens te vinden. Hoe kan ik dat punt weer terugvinden?
 
Weet je nog welke datum je het herstelpunt gemaakt hebt?
Want als het op die datum niet staat, dan wordt het ook moeilijk...
 
Ja, de datum is mij bekend, maar de naam waaronder ik het opgeslagen heb staat er niet meer bij.
Hoe zit dat nou bij systeemherstel, als ik het opsla, wordt het dan maar een paar dagen bewaart en daarna overschreven? Kan ik het bij het aanmaken backuppen?
 
Als je het herstelpunt op de juiste manier hebt aangemaakt, blijft het met de door jou gegeven naam zichtbaar op de vetgedrukte datum waarop je dat herstelpunt maakte.
Alleen als je alle herstelpunten op alle stations uitschakelt (dat kan in Systeem, Systeemherstelpunten) is dat herstelpunt ook verdwenen.
Hoe heb je het systeemherstelpunt aangemaakt?
 
Systeemherstelpunt heb ik aangemaakt met systeemherstel\een herstelpunt maken.
Op geen enkele schijf staat systeemherstel uit.
Ik wil een eerdere status herstellen, maar kan de datum waarop ik het systeemherstelpunt aangemaakt heb niet eens meer aanklikken. Wat kan ik doen om dat herstelpunt terug te vinden?
Heeft het aanmaken van een herstelpunt eigenlijk wel zin als je het na 2 weken nog wilt gebruiken?
 
Voor alle duidelijkheid: Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, Systeemherstel.
Kiezen voor: Een herstelpunt maken.
Daarna komt het onderstaande scherm, naam geven, klikken op "Maken".

NB: in het volgende scherm wordt in het rood bevestigd dat het herstelpunt met de door jou gegeven naam is aangemaakt.
.
 

Bijlagen

  • SystHerst.jpg
    SystHerst.jpg
    61,1 KB · Weergaven: 97
Ik doe wat jij beschrijft. Echter er verschijnt helemaal niks in rood, maar in vet blauw. Ik gebruik overigens XP-pro.
 
We waren hiervoor tegelijk. Als je op Maken hebt gedrukt, komt er een vervolgvenster dat ziet er zo uit:

systeemherstelmakeneindsl1.jpg


(Dit plaatje komt uit Tips & Handleidingen, Windows, Systeemherstel Windows XP.)

Als het op deze manier is aangemaakt blijft dat Systeemherstelpunt beschikbaar tot je het zelf verwijderd, eerder beschreven,
of als er een redelijk groot probleem op je systeem is ontstaan.
 
Heb het net even uitgeprobeerd, en inderdaad de tekst is in het rood. Echter als je in de datum-tabel kijkt, is het weer blauw.
Mijn systeem heb ik net 2 weken geleden opgebracht, en een systeemherstelpunt gemaakt op de manier zoals jij beschrijft. Dat punt is dus onvindbaar (in november gemaakt, maar ik kan november niet in).
Ik ben benieuwd hoe lang het nu aangemaakte systeemherstelpunt blijft bestaan.
 
Op welke manier dan ook, maar als de datum in het maandkalendertje niet meer vetgedrukt is, dan heeft "iets" dat herstelpunt verwijderd en dat is niet normaal.
Gebruik je (ik ga verzinnen hoor) een "zware" cleaner of zo, waarbij per abuis het wissen van Systeemherstelpunten is aangevinkt?
Bij de Windows schijfopruiming kun je op het tweede tabblad ook aanvinken dat alle herstelpunten, behalve de laatste, gewist moeten worden.
Ik zoek naar een mogelijke verklaring, ik heb hem niet. :confused:
 
Het aantal herstelpunten hangt af van de ruimte die je ervoor hebt gereserveerd (rechtsklikken op 'Deze Computer', Eigenschappen, tabje Systeemherstel) en de levensduur die je zelf kunt beïnvloeden, maar dan moet je wel het register in:

Start/uitvoeren........intikken regedit. Navigeer naar de volgende sleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\SystemRestore

In het rechtergedeelte van de registereditor zie je staan: RPLifeInterval. Onder de kolom gegevens staat tussen haakjes het volgende getal: 7776000. Dit is de standaardwaarde en is 90 dagen, alleen staat het hier in seconden.
Dit kun je aanpassen door te rechtsklikken op RPLifeInterval en kies voor wijzigen.

Klik onder grondtal het vakje 'decimaal' aan. Wijzig nu de waarde in het aantal seconden overeenkomend met het aantal dagen dat je de herstelpunten wilt bewaren. Klik op OK en sluit de registereditor netjes af via bestand/afsluiten. Computer wel even opnieuw opstarten.:)

(komt uit dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=222552&highlight=levensduur)
 
Dank je voor deze tips. Ik ga ze uitproberen.
Op dit moment loop ik tegen een ander probleem aan met mijn netwerkdrive (ander topic) dat een oplossing nodig heeft.
Zucht, bij Microsoft jongen de problemen als konijnen.
 
Zucht, bij Microsoft jongen de problemen als konijnen.
Daar heeft Microsoft onderzoek naar gedaan en meer dan driekwart van de problemen ontstaan door (vooral) stuurprogramma's van derden die conflicteren met het Windows-systeem én voor het overige door "vergissingen"van de gebruikers. :) ;)

Maar als een herstelpunt van twee weken geleden in jouw systeem nu al niet meer is op te roepen, dan is er hoe dan ook iets bijzonders aan de hand.
Of de "levensduur"zoals beschreven door "ikzelf", of totale beschikbare schijfruimte voor systeemherstel, moet bij jou wel op heel erg kort, danwel laag, zijn ingesteld.
 
Een ander alternatief is ERUNT
http://www.larshederer.homepage.t-online.de/erunt/

Installeer erunt en het zet een snelkoppeling Autobackup in je opstart map en maakt elke dag bij de eerste start een snapshot van je register..

Deze mappen/punten worden opgeslagen in c:\windows\ERDNT met datum vermelding..
Je kan met erunt ook onafhankelijk herstelpunten maken en bewaren..

Optioneel maar wel raadzaam is om de snelkoppeling in de opstart de volgende para meters te geven als je hem gebruiken wil.. (je kan het ook kompleet handmatig blijven doen op momenten dat je het nodig acht)..
bv.
Code:
"C:\Program Files\ERUNT\AUTOBACK.EXE" %SystemRoot%\ERDNT\AutoBackup\#Date# /days:10 /noconfirmdelete /noprogresswindow

Zie de /days:10 parameter die zorgt ervoor dat de punten ouder dan 10 dagen worden verwijderd, hier ka je uiteraard ook 30 van maken.. Doe je die parameter niet loopt die map natuurlijk bomvol tzt..

Deze werkt altijd ook als M$ systeem herstel laat afweten..
:)
 
Dank je voor deze tip. Ik heb erunt gedraaid en zal na enige tijd zien of het ook werkt. Klopt het dat een herstelpunt bestaat uit een kopie van het register?
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor deze tip. Ik heb erunt gedraaid en zal na enige tijd zien of het ook werkt. Klopt het dat een herstelpunt bestaat uit een kopie van het register?

Ja, idd het is een backup van je system en software hive..
alhoewel M$ System Restore meer mee neemt..
http://www.larshederer.homepage.t-online.de/erunt/faq.htm

Lars Hederer zelf adviseert System restore uit te schakelen bij gebruik van ERUNT,
ik zelf doe dat niet en maak alleen gebruik van erunt als ik geen geldige punten in system restore kan vinden of als SR weer eens aangeeft "kan het systeem niet herstellen, blabla".
Ze kunnen zonder problemen naast elkaar functioneren, althans bij mij dan al een aantal jaartjes..
:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan