Systeemherstel uitgeschakeld door systeembeheerder ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacemaster

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Hoi,

Wilde de computer herstellen naar een eerder herstelpunt en nu krijg ik de mededeling:
"Systeemherstel uitgeschakeld door systeembeheerder".
Ik ben systeembeheerder en heb niets uitgeschakeld.
In de tab systeembeveiliging-systeemeigenschappen zijn de butons "systeemherstel", "configureren", en "maken" lichtgrijs en niet meer aan te klikken.
In het veld waar de beschikbare stations staan is C: wel ingeschakeld.
Hoe kan ik systeemherstel weer activeren?

Mvg Michel

Nee, lukt niet. Zoals gezegd kan ik niks meer aanklikken, ook niet de beschikbare schijven omdat het helemaal uitgeschakeld is. Maar door wat en wie. Ik heb niks uitgeschakeld.
Alle buttons zoals omschreven kunnen niet meer aangeklikt worden omdat de op de achtergrond (lichtgrijs) staan.
Heb ook al virusscan laten lopen, maar niks gevonden. Alles funktioneert ook.
Wie heeft een idee??

En kan je ook systeem herstel in de veilige modus inschakelen?
Heb je dat geprobeerd?

Nee, gaat ook niet.
De tab systeembeveiliging bestaat niet in veilige modus.

Probeer maar de link die Ellasar geeft.
Anders weet ik het ook even niet meer en zul je moeten wachten op een antwoord van iemand anders.

Succes er nog mee!

Ik heb zelf de nieuwste Avast Pro Antivirus.
Scan gedaan en niets gevonden.
Ik heb ook iets gevonden van een xp gebruiker die dan ergens in het register iets veranderd heeft om het terug te kunnen zetten, maar niets over windows 7.
Systeemherstel moet toch ergens weer handmatig te activeren zijn, in het register zelf of ergens anders. Weet iemand hoe?

Combineer [windowstoets-r] typ: services.msc.
Kijk of hier Volume Shadow Copy ingeschakeld staat...

Volume Shadow Copy stond op handmatig. Heb ik ingeschakeld en op automatisch gezet, herstart zonder succes.

OK Ellesar, ik probeer het eens met die twee scanprogramma's, want er moet toch iemand het systeemherstel uitgeschakeld hebben. Wellicht kan dit alleen door een virus of bij de installatie van zo'n freewareprodukt gebeurd zijn.
Ik hou jullie op de hoogte.

Heb beide programma's laten lopen. De eerste heeft niets gevonden, en de tweede een paar cookies die ik verwijderd heb. Volgens mij was het echter niets belangrijks.
Maar zelfs als ik virussen had, krijg ik het systeembeheer er niet mee terug.
Wat kan ik nog proberen. Heeft iemand de gouden tip?

Check eens of Systeemherstel geactiveerd is:

* [Windowstoets+r]
* typ: sysdm.cpl
* tabblad Systeembeveiling
* Klik evt. op Configureren

Check eens of Systeemherstel geactiveerd is:

* [Windowstoets+r]
* typ: sysdm.cpl
* tabblad Systeembeveiling
* Klik evt. op Configureren

Dat is het net, ik kan de knop 'configureren' niet meer aanklikken, staat op de achtergrond. Net zoals de knoppen 'systeemherstel' en 'maken' die op dezelfde tab staan.
Wel zie ik de beschikbare stations staan waarvan C:Windows ingeschakeld is. Maar ik kan bij de stations ook niks aanklikken of veranderen.

Mogelijke oplossing
Ga naar start>uitvoeren en geef het volgende commando op "sfc /scannow"
Indien er gevraagd wordt om de Windows CD/DVD plaats deze dan, en volg de eventuele aanwijzingen.

Andere mogelijke oplossing
Een malware infectie zou het systeemherstel uitgeschakeld kunnen hebben. Klik op de onderste link onderaan in dit bericht en maak evt. gebruik v/d Free Eset Online Scanner

Laatst bewerkt:
Elke keer denk ik; Ja, dat zou de oplossing kunnen zijn. Maar nee, heb sfc.exe uitgevoerd en zonder resultaat.
MBam en SAS had ik gisteren al geprobeerd zonder resultaat.
Ik probeer de eset-online scanner nog, maar als ik iets zou vinden heb ik systeemherstel nog niet ingeschakeld.
Het is toch een lastig probleem merk ik al...

Hoi,
"Systeemherstel uitgeschakeld door systeembeheerder".
Ik ben systeembeheerder en heb niets uitgeschakeld.
zo zie je maar weer hoe snel je systeembeheerder af bent.
Kun je wel andere handelingen uitvoeren zoals msconfig e.d.?
Kun je ook de UAC-regelaar verschuiven onder gebruikersaccounts?

Hoi,

zo zie je maar weer hoe snel je systeembeheerder af bent.
Kun je wel andere handelingen uitvoeren zoals msconfig e.d.?
Kun je ook de UAC-regelaar verschuiven onder gebruikersaccounts?

Ja, msconfig, UAC, alles geen probleem. Ondervind ook zo geen problemen of traagheid met de computer. Maar zeer storend om te weten dat ik geen systeemherstel ter beschikking heb voor als het eens fout gaat.

Heb je de home-versie van Win 7?
Probeer anders het volgende:
Run de Command Prompt (rechtsklik uitvoeren als....) administrator.

To enable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:yes

To disable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:no

To change the password of the Windows 7 administrator account:

Net user administrator password

An alternative would be to enable or disable the Windows 7 administrator account using the Local Security Policy option. You can open the Local Security Policy by launching "secpol.msc" from the run box.

You find the option under Local Policies-> Security Options. Just change the setting Accounts: Administrator account by double-clicking the entry.
en kijk of je het nu wel kunt inschakelen via de adminaccount.

Laatst bewerkt:
Ik heb de windows ultimate.
Aangemeld via opdrachtprompt als administrator, vervolgens naar secpol.msc gegaan.
Het is me alleen niet duidelijk wat ik hierzo moet veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan