Systeemherstel uitzetten. Hierna zelf nog herstelpunten aanmaken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter djdg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

djdg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Ik wil systeemherstel helemaal uitzetten. Alle reeds gemaakte herstelpunten zullen verwijderd worden en vanaf heden zullen er geen automatische punten meer aangemaakt worden.

Kan ik hierna dan nog wel zelf herstelpunten aanmaken?

Als je systeemherstel uit zet dan kun je ook zelf geen herstelpunten meer maken.

Info van Microsoft.
Standaard maakt Windows XP elke 24 uur een herstelpunt van belangrijke systeembestanden en instellingen. Dit uiteraard alleen als u de functie Systeemherstel niet hebt uitgezet. Er is geen instelling om deze interval te wijzigen.

Wel kunt u via het Windows Register een en ander aanpassen. De genoemde 24 uur wordt hier in seconden weergegeven. Door het getal 86400 bijvoorbeeld te verdubbelen in 172800 (oftewel 48 x 60 x 60 seconden) zal er elke 48 uur een herstelpunt worden gemaakt. Uiteraard kunt u ook een andere waarde invullen. In bijgaande video-instructie kunt u zien hoe een en ander in zijn werk gaat. Om een herstelpunt te gebruiken kiest u Start >> Configuratiescherm >> Prestaties en onderhoud en klikt u linksboven in dit venster op Systeemherstel.

Dan is het maar goed dat ik het hier gevraagd heb, anders had ik nu iets gedaan waar ik spijt van had gekregen. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan