Systeemherstel W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

derockere

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Bij het opzoeken van mijn 'Systeemherstel', kreeg ik de foutcode "0x81000203".
Nadat ik deze code via Google had ingevoerd, kwam er een engelstalige tip tevoorshijn.
Deze was als volgt:
1. Open gpedit.msc van vak Zoekopdracht starten.
2. Ga naar de volgende tak.

Computerconfiguratie \ Beheersjablonen \ Systeem \ System Restore.

3. In het rechterdeelvenster, configureert u de "Systeemherstel uitschakelen"-beleid.

Stel dat het niet geconfigureerd.

Deze stonden dus niet geconfigureerd. Nadat ik deze had gewijzigd werkte alles prima.

Doch altijd nieuwsgierig zoals iedereen is, heb ik onder "Uitvoeren" dezelfde opdracht
gegeven, en ben iets verder gaan kijken.
Onder "Systeem" helemaal onderaan bevind zich een map "Alle instellingen".
Daarin zag ik dat er praktisch niets geconfigureerd is.
Weet soms iemand of dit normaal is?
Het zijn er 1635 verschillende instellingen!

Bijlagen

Hoi,
je hebt de Professional of de Ultimate version van Win 7 anders heb je geen groepseditor.
Hier de uitleg over het hoe en waarom en de mogelijkheden van gpedit.msc, deze is wel voor XP maar dat geldt ook voor Win 7.
Normaal gesproken zou je die aanpassing in gpedit niet hoeven te maken of je zou een of andere dubieuze versie moeten hebben.
Bij mij is die instelling ook niet geconfigureerd en systeemherstel werkt gewoon.

Laatst bewerkt:
Mik Zjegger,
Hartelijk dank voor de verklarende link!
Nu weet ik tenminste dat ik niet hoef te panikeren. Ik heb inderdaad de Professional versie van Win 7. Nochtans wanneer ik de Win 7 had geïnstalleerd heb ik direct een "Systeemherstel CD" gemaakt, en een schaduwkopie op een externe HD gezet. Het verwonderde me dus dat dit gedeelte ineens was uitgeschakeld.
Ondertussen heb ik er wel "TuneUp Utilities 2011" geïnstalleerd en de PC volgens dit programma afgesteld. Via de "Revo Uninstaller" heb ik gemerkt, dat bij het verwijderen van een applicatie, deze géén herstelpunt kon aanmaken. Zodoende ben ik achter deze fout gekomen.
Toch nog eens bedankt!!!

Pieter `·.¸¸ ><((((º>.·´¯`·><((((º> ><((((º> ·...><((((º>

Laatst bewerkt:
Bij het opzoeken van mijn 'Systeemherstel', kreeg ik de foutcode "0x81000203".
Nadat ik deze code via Google had ingevoerd, kwam er een engelstalige tip tevoorshijn.
Deze was als volgt:
1. Open gpedit.msc van vak Zoekopdracht starten.
2. Ga naar de volgende tak.

Computerconfiguratie \ Beheersjablonen \ Systeem \ System Restore.

3. In het rechterdeelvenster, configureert u de "Systeemherstel uitschakelen"-beleid.

Stel dat het niet geconfigureerd.

Deze stonden dus niet geconfigureerd. Nadat ik deze had gewijzigd werkte alles prima.

Doch altijd nieuwsgierig zoals iedereen is, heb ik onder "Uitvoeren" dezelfde opdracht
gegeven, en ben iets verder gaan kijken.
Onder "Systeem" helemaal onderaan bevind zich een map "Alle instellingen".
Daarin zag ik dat er praktisch niets geconfigureerd is.
Weet soms iemand of dit normaal is?
Het zijn er 1635 verschillende instellingen!

Maar wat moet je dan precies doen? Wat moet je aanvinken? Er staat nu niet geconfigureerd aangevinkt. Moet ik ingeschakeld of uitgeschakeld aanvinken? Bovendien staat er twee maal onder elkaar systeemherstel, moet ik (wat dan ook) bij alletwee doen? Alvast bedankt voor een reactie.

Laatst bewerkt:
Maar wat moet je dan precies doen? Wat moet je aanvinken? Er staat nu niet geconfigureerd aangevinkt. Moet ik ingeschakeld of uitgeschakeld aanvinken? Bovendien staat er twee maal onder elkaar systeemherstel, moet ik (wat dan ook) bij alletwee doen? Alvast bedankt voor een reactie.

Wat is jouw vraag in feite?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan