Systeemherstel werkt niet - loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
De map met System Volume Information is enorm groot. Systeemherstel openen laat het systeem vastlopen zowel in normale als veilige modus. OS = Windows Home volledig bijgewerkt.
Is deze functie weer te herstellen en hoe kan ik toegang krijgen tot de map SVI om die te ledigen of Systeemherstel op een andere manier uit te schakelen waardoor ledigen van de SVI-map.

Begin met Systeemherstel af te zetten. Hierdoor wordt die map SVI gewist:
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Systeemherstel -> Systeemherstel op alle stations uitschakelen aanvinken, en Toepassen drukken.

Zodra dat gedaan is, kan je het ook weer aanzetten. Met een beetje mazzel is de SVI map dan (zo goed als) leeg.

Succes,

Tijs.

Tijs, bedankt voor je reactie. Ik vrees dat er meer aan de hand is. Krijg een foutmelding: “Er is een fout opgetreden tijdens het uitvoeren van shell32.dll,Control_RunDLL “C:\Windows\system32\sysdm.cpl””.
Enig idee waar het te zoeken is ?

Anton, kijk eerst even of sysdm.cpl bestaat in je C:\windows\system32 map.
Staat het bestand daar gewoon, dan is er bij de registratie van het bestand iets mis waarschijnlijk:
Download, pak in zijn geheel uit, en start Dial-a-fix
Vink alles aan in de sectie Registration Center, en druk op Go.
Kijk of bij het registratie-proces dat Dial-a-fix dan voor je doet foutmeldingen ontstaan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs, Alweer bedankt ! Het probleem doet zich voor bij de PC van mijn dochter die ik weliswaar onderhoud maar zo'n 50 km ver weg staat. Zelf durft zij deze corrigerende acties niet te ondernemen. Ik wil komende dagen zien of ik iemand anders in de buurt kan vinden die je voorstel uitvoert. Ik hou je op de hoogte.
Gr. Ton

Anton,

Als jullie beiden MSN hebben dat zou je dochter Hulp-op-afstand kunnen aanvragen tijdens een chatsessie van jullie. Je kunt dan haar pc overnemen op afstand (als het werkt).
Je dochter moet dan doen in het chatvenster: Acties -> Hulp op afstand vragen.
Zie hieronder.

NB: Soms moet je het 2x proberen en soms werkt het helemaal niet.

attachment.php

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• msn_hulp_op_afstand_vragen.JPG
    msn_hulp_op_afstand_vragen.JPG
    32 KB · Weergaven: 178
Tijs, misschien raar mar waar, ikzelf gebruik geen MSN :o.
Denk dat ik wel iemand ken die het bij haar kan uitvoeren. Dank voor de tip.
Ton

Onderzoek door vriend nog niet afgerond.
- Wordt vervolgd -

Anton, kijk eerst even of sysdm.cpl bestaat in je C:\windows\system32 map.
Staat het bestand daar gewoon, dan is er bij de registratie van het bestand iets mis waarschijnlijk:
Download, pak in zijn geheel uit, en start Dial-a-fix
Vink alles aan in de sectie Registration Center, en druk op Go.
Kijk of bij het registratie-proces dat Dial-a-fix dan voor je doet foutmeldingen ontstaan.

Tijs.
Tijs, met Dial-a-fix wat het een fluitje van een (euro?)cent om het probleem op te lossen.
Excuses dat het zo lang heeft moeten duren.
Hartelijk dank voor je deskundig advies.
Groeten, Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan