systeemherstel werkt niet meer na verwijderen trojan horse

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimmie5

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Onlangs kreeg ik de melding dat ik een trojan horse (welke geen idee) in mijn system volume information map had. Via deze site heb ik gezorgd dat ik toegang tot deze map kreeg en mijn virusscanner heeft vervolgens het virus verwijderd. Nu weet ik dat deze map van belang is voor het systeemherstel. Helaas doet systeemherstel het nu niet meer.... Wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat systeemherstel het weer doet?? Ik heb niet heeeel veel verstand van computers dus als het kan, je antwoord simpel en duidelijk uitleggen...

Groet Kimmie5

Neeeej dat niet. Ik weet ook niet wat er verwijderd is, er staat nog van alles in. Ik heb de virusscanner het virus laten verwijderen meer niet...

Druk op start em ga naar help en ondersteuning.
Vul daar in het zoekscerm systeem herstel in en kijk wat eruit komt.
Ga nu naar systeem herstel in - uitschakelen en kijk of het in of uitgeschakeld is.
Schakel het desnoods uit en reboot. Daarna weer aanzetten volgens dezelfde procedure.
Let wel! Je bent dan wel de backup bestanden kwijt.

kijk eens bij r.muisknop deze computer>eigenschappen>systeemherstel>hier moet geen vinkje staan bij systeemherstel uitschakelen.

Daar heb ik al gekeken en systeemherstel staat niet uitgeschakeld dus daar ligt het niet aan...

tja kimmy5 en je hebt systeem herstel geprobeerd en stonden daar wel vetgedrukte datums in?

Ja dat dus wel.. Alles staat erin, controlepunten van het systeem en ook momenten dat ik dingen heb geinstalleerd etc. Hij begint wel met herstellen maar dan krijg ik bij herstarten de melding dat het systeem niet hersteld kon worden en dat ik ander herstelpunt moet kiezen. Maar welke ik ook kies, het lukt niet:(

sorry dan weet ik het ook niet,vriend van mij heeft hetzelfde probleem maar tot nog toe komen we er niet uit om dit te verhelpen.
ik wacht af op de andere antwoorden suc6 kimmy

Heb je Sigma's suggestie, systeemherstel uit- en daarna weer inschakelen, al geprobeerd? Je bent dan wel de herstelpunten die er nu zijn kwijt, maar aangezien het virus nog in je systeemherstelbestanden zou kunnen zitten is het toch een goed idee. Als je systeemherstel weer inschakelt, maakt Windows meteen een nieuw herstelpunt aan.

Ja dat wilde ik eigenlijk niet doen omdat ik het systeemherstel nou juist nodig had voor een ander probleem dat ik heb, namelijk dat mijn geluid het niet meer doet. Ja het is wat. Maar ik heb het toch maar gedaan en inderdaad systeemherstel werkt weer! Nu het geluid nog!

Dank je wel Sigma..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan