Systeemherstel werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark N

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Hallo, hier ben ik weer, en ik heb helaas weer eens een probleem, namelijk, mijn systeemherstel werkt niet meer.
Als ik naar start/alle programma's/bureau accessoires/systeemwerkset/ systeemherstel ga, geeft hij aan: er zijn geen herstelpunten op de systeemschijf van uw computer gemaakt.
Open systeembeveiliging als u er een wilt maken.... dus ik ga naar systeembeveiliging, klik op maken, voer een datum en, dan geeft hij de foutmelding: Het herstelpunt kan vanwege de volgende redenen niet gemaakt worden:

het maken van schaduwkopieen van het opgegeven volume word niet ondersteund.
(0x8004230C)

Probeer het opnieuw.

nou... het werkt dus niet meer.... ik heb de services al ge-reset, zonder sucses... heeft iemand een oplossing?
grt. mark

Lijkt mij dat je harddisk op FAT32 is geformatterd ipv. op NTFS.
Kijk dat even na (Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc.
Is het inderdaad FAT32, dan kun je het zonder dataverlies omzetten naar NTFS (in dit voorbeeld: de C: schijf):
Start -> Uitvoeren -> cmd /k convert c: /fs:ntfs
Is het het opstartvolume, dan kan het gedaan worden bij de volgende herstart. Geef dan de J van Ja dat het de volgende herstart moet worden uitgevoerd.

Andere mogelijkheid is dat er 'teveel' schijven staan aangegeven voor Systeemherstel. Voor Systeemherstel is het alleen zinvol op de schijf waar je Windows staat. Kijk dat even na (bij mij staat alleen bij de C: schijf Controle, de andere schijven staat het uit): Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Systeemherstel.

We horen het wel.

Tijs.

Hoi, ik ben een tijdje weggeweest, dus geen reacties in de afgelopen tijd srry :rolleyes:
maar dnties, mijn harddisk stond al op ntfs, en er staat ook maar een schijf geselecteerd, dus... wat kan ik nog meer doen?
gr. mark

Ga naar je services: Start -> Uitvoeren -> services.msc
Kijk of zowel Volume Shadow Copy als MS Software Shadow Copy Provider als service staan geïnstalleerd, dat ze allebei onder de gebruiker "Lokaal Systeem" draaien, en dat ze op opstarttype Handmatig staan.

Ik ga er wel vanuit dat we hier over een volwaardige XP Professional of XP Home praten, dus niet over een 'afgeslankte' versie van XP, zoals XP Lite.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Iets anders dat je misschien helpt is het draaien van het volgende script, even plakken in Kladblok, en dan opslaan op je Bureaublad als "RegisterVSS.BAT" (inclusief de "-tekens)

Dubbelklik dan RegisterVSS op je Bureaublad, en herstart na het draaien van het script je computer.

Misschien werkt het hierna wel weer.

REM ################## RegisterVSS.bat ##################
cd /d %windir%\system32
Net stop vss
Net stop swprv
regsvr32 /s ole32.dll
regsvr32 /s vss_ps.dll
Vssvc /Register
regsvr32 /s /i swprv.dll
regsvr32 /s /i eventcls.dll
regsvr32 /s es.dll
regsvr32 /s stdprov.dll
regsvr32 /s vssui.dll
regsvr32 /s msxml.dll
regsvr32 /s msxml2.dll
regsvr32 /s msxml3.dll
regsvr32 /s msxml4.dll
@echo.
@echo Volume Shadow Copy service DLL's zijn geherregistreerd.
@echo.
@echo Herstart je pc.
pause

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
'MS Software Shadow Copy Provider ' Dat was het, ik had alleen bij de Volume Shadow Copy gekeken, heel erg bedankt, en tot ziens! :thumb:

Mark

Mooi dat het opgelost is! :thumb:

Graag nog even de vraag op Opgelost zetten (=Klikken op "Vraag is opgelost" , rechts onderaan deze webpagina).

Tijs.

Zo zie je maar weer hoe waardevol Helpmij is :thumb:
Bij mij nu ook opgelost, al speelde het een paar jaar later.

Zo zie je maar weer hoe waardevol Helpmij is :thumb:
Bij mij nu ook opgelost, al speelde het een paar jaar later.

@Chopra: Had je die herregistraties nodig (= dat script) of het op Handmatig zetten van die 2 VSS-services?
Verder mooi dat het geholpen heeft.

Tijs.

Hey dnties, 't script heb ik niet nodig gehad. Alleen MS Software Shadow Copy Provider moest aangepast worden, de Volume Shadow Copy stond bij mij goed.

Heel fijn dat dit nu ook weer werkt, mijn dank.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan