Systeemherstel werkt niet, wil niet terug naar een vorig herstelpunt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jekymar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2004
Bij pogingen met Systeemherstel om de computer te herstellen naar een vorige situatie via een herstelpunt (deze zijn wel aangemaakt!) lijkt het alsof de hele procedure van afsluiten en opstarten doorlopen wordt, maar uiteindelijke resultaat is telkens dat het syteem niet hersteld wordt. Heb al diverse aangemaakte herstelpunten geprobeerd.
In het Events logboek staat de volgende melding:
"Een herstelbewerking tot het herstelpunt Controlepunt van systeem is mislukt. Het systeem is niet gewijzigd."
Deze melding heeft ID nummer 111 en is niet bekend bij
http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp

Weet iemand een oplossing? (Zou het b.v. kunnen zijn dat Norton Internet Security hierbij een rol speelt en zo ja hoe hiermee om te gaan)?

bvd
mvrgr

Pieter,

Jouw verwijzing naar de database van Microsoft leverde op zich niets op, maar waar ik bij het doorlopen van de controles wel achter kwam (via tabblad Eigenschappen en vervolgens tabblad Afhankelijkheid) is dat System Restore Service afhankelijk is van een andere service, namelijk Remote Procedure Call (RPC). Deze laatste service werd bij mijn computer niet automatisch opgestart. Nadat ik via het tabblad Eigenschappen van deze RPC service het opstarttype op Automatisch zette (zie hierna voor beschrijving), bleek Systeem Herstel nu wel te werken. Ik denk dus dat hiermee mijn probleem opgelost is.

PS. Alle services zijn te vinden door in het Configuratiescherm te kiezen voor Prestaties en Onderhoud. Vervolgens kiezen voor Systeembeheer en vervolgens Services aanklikken. Je krijgt dan een overzicht van alle op de computer aangemelde services. Door op een service (b.v. RPC) te gaan staan en vervolgens met de rechtermuisknop te klikken, krijg je een menu te zien. In dat menu Eigenschappen aanklikken en vervolgens kun je onder het tabblad Algemeen het opstarttype wijzigen in Handmatig, Automatisch of Uitgeschakeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan