Systeemherstel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Als ik mijn PC wil terugzetten naar een vroeger gemaakt herstelpunt lukt dat niet. Op het einde van de herstelling verschijnt het volgende bericht:

Het systeemherstel is niet voltooid. De systeembestanden en instellingen van de computer zijn niet gewijzigd.
Details:
systeemherstel kon het originele exemplaar van de map niet uitpakken vanaf het herstelpunt.
Bron:%systemRoot%\registration
Doel:ComPlusStaging
Probeer het herstellen van het systeem met een ander herstelpunt uit te voeren.


Maar ook met een ander herstelpunt lukt het niet en krijg ik hetzelfde bericht.

Wat is hier aan de hand?
 
Probeer het eens in Veilige modus (dus herhaaldelijk F8 toets indrukken bij opstarten van Windows 7, en dan in het Windows opstart-keuzemenu Veilige modus kiezen).
Het zou kunnen dat malware (of juist anti-malware / anti-virus) het terugzetten van die map onmogelijk maakt in 'normale' modus.

Overigens hoop ik voor de reden om je systeem terug te zetten niet is dat je malware op je computer hebt, want het kan makkelijk zijn dat ook de herstelpunten besmet zijn dan. Het kan dan zijn dat systeemherstel niet mogelijk is of (als het wel lukt) het je dan geen oplossing biedt.

Denk je dat je niet besmet bent, maar in Veilige modus werkt systeemherstel ook niet, dan zou ik toch nog even scannen op malware. Hier staat een start daarmee.

Succes,

Tijs.
 
Heb uw suggestie geprobeerd, echter zonder resultaat. Ook gescand op malware: ook zonder resultaat. Wat nu? Zou het opnieuw installeren van het besturingssysteem uitkomst bieden?
 
Ik wil systeemherstel uitvoeren omdat ik problemen heb met Thunderbird: ik kan mails versturen maar niet ontvangen. Ik krijg, bij het ophalen van mails telkens een bericht dat mijn Postvan IN vol is, dat ik overtollige berichten moet verwijderen en mijn mappen moet comprimeren maar dat laatste lukt mij niet. Op het forum van Mozilla TB heeft men mij wel suggesties gegeven om het probleem op te lossen maar ook die helpen niet. Vandaar dat ik dacht: systeemherstel naar de toestand van vóór de problemen met TB zal misschien een oplossing zijn. Dan heb ik vastgesteld dat systeemherstel niet werkt.
 
Kies in Thunderbird links boven op Bestand, daar ken je kiezen voor Mappen comprimeren
 
Dank je, mrmusic, maar het probleem echter is dat er niet gecomprimeerd wordt :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan