systeemherstel windows se

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterbento

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2001
hoii,

Een kennis van mij heeft windows se en wil een systeemherstel doen, ik wil haar helpen, maar weet niet hoe je systeemherstel in windows se uitvoert.
Wie kan mij helpen?

98 heeft geen systeemherstel anders dan er overheen installeren, wat prima werkt in het algemeen.

hoi,
dat wist ik niet.
bedankt.

Zij heeft het bekende probleem met de reclame-balk die meegekomen is met mns-plus.
Hoe kun je dat het beste oplossen?

Windows 98 heeft wel systeemherstel.
Je start op, drukt op f8, kiezen voor ms dos prompt en typt dan scanreg/restore

Nee, dan herstel je het register.

Systeemherstel herstelt je PC zoals hij een tijd geleden was. Bijvoorbeeld: ik heb vandaag Word en Excel op mijn PC en IE heb ik met instelling 2. Morgen installeer ik Acces en zet ik IE op instelling 1. Dan blijkt overmorgen dat mijn systeem niet goed werkt, ik gebruik systeemherstel en het systeem staat weer gelijk aan zoals het vandaag was.

Wat dacht je dat systeemherstel was? :) Volgens mij toch echt wel hetzelfde als het register terugzetten.

Ik heb het met 98 SE gisteren nog gedaan.
Alleen...........met systeemherstel gaat het wat makkelijker. Hoef je niet apart op te starten.

:eek: Nee hoor.

Met jouw code herstel je het register. (in principe zonder fouten).
Het idee is wel hetzelfde (inderdaad register terugzetten) maar XP doet het beter. Maakt meer herstelpunten, bij meer gebeurtenissen, kan je zelf punten aanmaken. Etc.

Het idee is inderdaad hetzelfde, de uitwerking verschilt iets :).

edit// Buitendat maakt 98 volgens mij elke keer dat je de PC opstart 4 backups. Bij de volgende keer worden die weer overschreven (dacht ik). Bij ME/XP kan je tot wel maanden terug herstellen.

System Restore houdt lijsten bij van nieuwe en oude bestanden en maakt kopieën van de bestaande bestanden die worden teruggezet bij herstel. Nieuwere bestanden worden dan verwijderd en het register wordt ook hersteld. Niet alle typen bestanden worden overschreven, zodat gebruikersbestanden (meestal) blijven staan.

Systeemherstel is complexer dan enkel het register terugzetten. Grote verwarring is er ook altijd over de windows versies die dit wel en niet hebben.

System Restore: windows ME/XP
System File Protection: windows 2000/XP
Register terugzetten: alle versies

Dat is een duidelijke uitleg.

Trouwens, NT 4.0 had toch ook al System File Protection of niet?

In ieder geval...............als je er mee om weet te gaan kan het goed je redding betekenen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan