systeemherstel winxp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jean42

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Beste,

Waar in de verkenner vind ik de bestanden van systeemherstel.
Dit zijn de bestanden die windows maakt telkens als een herstel punt gemaakt is.

dank

De mappen met herstelpunten worden in Windows goed afgeschermd. Ze staan in de verborgen map System Volume Information, in de root van C. Om de map te kunnen zien, moet je in de verkenner naar Mapopties gaan. Daar moet je op het tabblad Beeld bij de geavanceerde instellingen te kiezen voor: ‘Verborgen mappen en bestanden weergeven’. Vervolgens haal je het vinkje weg bij ‘Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)’.

De map System Volume Information komt nu tevoorschijn in de Verkenner, maar is nog niet toegankelijk.

pasja

bedankt.

Hoe kom ik in die map of gaat dit niet?

Jean

XP Prof: klik met de rechtermuisknop op de mapnaam en kies voor Eigenschappen. Klik op het tabblad Security op de knop Toevoegen. Typ de naam van de gebruiker die je toegang wil geven tot de map (je eigen gebruikersnaam als je er zelf bij wilt). Klik op OK.

Dubbelklik op de map en je treft een reeks mappen aan waarvan de naam bestaat uit RP en een nummer. Klik met de rechtermuisknop op een van de mappen en kies voor Eigenschappen om na te gaan wanneer het betreffende herstelpunt is gemaakt. De data en tijdstippen komen overeen met de informatie die de kalender van Systeemherstel (Start/Alle programma’s, Bureauaccessoires, Systeemwerkset, Systeemherstel) verstrekt over de individuele herstelpunten (de vetgedrukte data).

Selecteer de map en verwijder ‘m. Je zal zien dat het herstelpunt daarna verdwenen is uit de Systeemherstel-kalender.

ik zie geen tablad met security staan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan