Systeemherstel wordt telkens uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

D@nny

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
--------------------------------------------------------------------------------

Hoi,

Gisteren viel me plots op dat er bij het tabblad een vinkje stond bij "systeemherstel bij alle stations uitschakelen".

Geen probleem dacht ik, misschien dat ik dit per ongeluk heb gedaan en ik vinkte het vinkje weg maar als ik de pc opnieuw opstart staat het vinkje er opnieuw en is dus ook weer systeemherstel uitgeschakeld.

Het volgende heb ik reeds zonder resultaat geprobeerd:
* In veilige modus een volledige systeemscan met Norton gedaan.
* Online laten scannen met Trend
* Laten scannen met Spybor
* Een op internet gevonden registertoevoeging voor het opnieuw enablen van sysremrestore.
* Nagekeken op de service draaide, dit is zo, hij staat op automatisch en is gestart.

Wie weet raad of is opnieuw installeren de enigste oplossing??

Alvast bedankt.
Danny

Geen idee nog, maar kijk even in de registry naar de hieronder genoemde sleutel, als die bestaat. Bestaat die sleutel niet, dan is mijn verhaal (afgezien van de 'Overigens'-sectie) niet van toepassing.
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Policies\Microsoft\Windows NT\SystemRestore

Verwijder in het rechter deelvenster de volgende 2 waarden:
DisableConfig
DisableSR

Activeer Systeemherstel nog een keer (als dat dan nog nodig is) en herstart je computer. Kijk of het dan nog steeds aan staat.

Overigens:
1. Het is het niet nodig om alle schijfstations te laten 'bewaken' met Systeemherstel: Het is voldoende om alleen de schijf waar Windows op staat te bewaken.
2. Ik ga ervan uit dat je alleen XP op je computer hebt staan, dus niet ook nog Vista in dual-boot, want het is bekend dat Systeemherstel in Vista alle herstelpunten wist in XP als ze beiden op de computer staan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas

Dag Tijs,

Erg bedankt voor je reactie, helaas is dit niet van toepassing bij mij omdat de sleutels zoals je zelf reeds veronderstelde niet bestaat.

Op de PC staat inderdaad alleen Windows XP Pro.
Verder heb ik ook reeds eerder eens geprobeerd om alleen bv. alleen op de systeemschijf systeemherstel in te schakelen maar zonder resultaat, bij een herstart is alles weer uitgeschakeld en dus zijn ook alle herstelpunten weer weg...

Groetjes,
Danny

Wat je dan zou kunnen proberen is het volgende:
Start, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
[Als je Internet Explorer 8 op je pc hebt kun je een melding krijgen, die kan voor de volgende instructie genegeerd worden]
Klik op het 'Hamertje'-knopje
Klik op Reinstall System Restore en klik dan op Go
Het kán zijn dat er om de Windows XP cd gevraagd wordt.

Je kunt aldaar ook klikken op Repair permissions en dan op Go klikken, maar ik vermoed dat het met Repair System Restore wel weer in orde zou moeten zijn.

Succes,

Tijs.

Helaas

Hoi Tijs,

Ik heb het betreffende programma gedownload (via een andere locatie) en uitgevoerd zoals je aangeeft maar het heeft helaas ook geen effect.

Hopelijk zijn er nog suggesties....

Bedankt.
Danny

Ik heb er in ieder geval geen meer. Enige waar ik nog aan zou kunnen denken is dat op de C: schijf onvoldoende ruimte over zou zijn??

Tijs.

Hoi !

Bij minder dan 15 % vrije ruimte op de C-schijf wordt systeemherstel (op die schijf) uitgeschakeld.

Greetz,

Harry.

Schijfruimte

Hoi,

Dat van die schijfruimte had ik nog niet bedacht maar bij dit na te kijken ligt hier het probleem niet, 43 GB vij van de 100. :(

Groetjes,
Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan