systeemherstel zonder controlepunten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter PiN0
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PiN0

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
een paar dagen geleden wilde ik mijn pc 'rollbacken' maar omdat ik altijd foutmeldingen kreeg, zocht ik op allerlei fora naar oplossingen.
ik vond enkele reacties waarbij men de mogelijkheid om een systeemherstel te blokkeren aan vinkte en vervolgens weer weg vinkte. zonder hierbij na te denken heb ik dit gedaan maar nu zijn al mijn controlepunten verdwenen en kan ik niet 'rollbacken' naar 3 dagen geleden waar ik naartoe wil herstellen. het enigste controlepunt dat ik nog heb is van vandaag, maar daar ben ik niets mee. Iemand die mij hierbij kan helpen aub? :(

PS: mijn excuses als dit topic niet in deze afdeling hoort :p

wat is rollbacken ??

en over welke windows versie praten we hier, windows 3.11 ??

-rollback = systeemherstel ( voor mij toch) :p
-en ja windows 3.11

Jammer maar op windows 3.11 zit geen systeemherstel.

hmm d8 dat het 3.11 was...
achja doet het er toe? :)
wil gwn antwoord op mijn vraag pls ;)(als je een antwoord hebt natuurlijk)

gwn ken ik niet....

maar als jij niet verteld welke windows versie dan zal niemand jou een echt antwoord kunnen geven

Overigens: Rollback is veel gebruikte en heel normale naam binnen datamanagement.

Ook binnen Microsoft een normale kreet :

How To Use the Roll Back Driver Feature in Windows XP
View products that this article applies to.
Article ID : 283657
Last Review : August 6, 2007
Revision : 1.6
This article was previously published under Q283657
On This Page

SUMMARY

Using the Roll Back Driver Feature

REFERENCES
SUMMARY
This article describes the Roll Back Driver feature that is a new feature in Microsoft Windows XP.

Back to the top

Using the Roll Back Driver Feature
The Roll Back Driver feature enables you to replace a device driver by using a previously installed version. You can use this feature if you have installed a new device driver that causes your computer to be unstable. When you use the Roll Back Driver feature, you can restore (or roll back) the previous device driver, and continue to use the computer.

To use the Roll Back Feature: 1. Start Device Manager.
2. Double-click the device for which you want to restore the driver.
3. Click the Driver tab, and then click the Roll Back Driver button.

Bron

Laatst bewerkt:
aangezien ik helemaal niet veel van computers afweet en geen idee heb wat ik hierbij nog moet aan toevoegen:
Windows XP Professional (2002)
service pack 2

is dit genoeg? :S

btw Pasja
die hele uitleg van Roll Back Driver Feature is dit gewoon een verwijzing dat rollback een normaal gebruikte term is of is dit een antwoord op mijn hoofdvraag?

is dit genoeg? :S
ja, dat is genoeg.
je hebt dus rechts geklikt op "deze computer", vervolgens de eigenschappen geselecteerd en bij het tabblad systeemherstel de optie "systeemherstel uitschakelen" aangevinkt en op ok geklikt?
vat ik het zo goed samen?

en daarna heb ik dat weer weg gevinkt. maar nu ik dat gedaan heb zijn al mijn controlepunten verdwenen en kan ik niet herstellen naar een tijdstip in het verleden.
is hier nog een oplossing voor?

om kort te zijn, nee.
wat je gedaan hebt is de methode om je systeemherstelpunten te wissen...:(
helaas.
maar, om het jaar toch positief af te sluiten, je hebt weer wel iets geleerd:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan