systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

hookerman

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2003
Hallo

Ik ontdek opeens dat Windows XP Proff. elke dag een systeemherstelpunt maakt, zonder dat ik er (volgens mij) echt op aangedringen heb.....Elke dag rond de klok van 18.00 plsmns schrijft het syteem netjes een herstelpunt weg
Vraag....is dit te annuleren, en, maakt het überhaupt wat uit om dit te annuleren.
Als ik deze instelling ongedaan wil maken hoe doe ik dit dan..?

Met dank maar weer aan alle opmerkzamen onder julie!!

Tejo

Waarschijnlijk staat ie bij de Geplande Taken. Daar kun je 'm uitschakelen (Start --> Programma's --> Bureau-accessoires --> Systeemwerkset --> Geplande Taken).

Een systeemherstelpunt wordt gemaakt voor een systeemherstel. Belangrijke data wordt dan opgeslagen (kost extra schijfruimte) en als je problemen hebt met je pc, kun je 'm terugzetten naar dat bepaalde punt.

Ik vind het zelf een zwaar overbodige functie.

Geplaatst door chrisgeerdink
Waarschijnlijk staat ie bij de Geplande Taken. Daar kun je 'm uitschakelen (Start --> Programma's --> Bureau-accessoires --> Systeemwerkset --> Geplande Taken).

Een systeemherstelpunt wordt gemaakt voor een systeemherstel. Belangrijke data wordt dan opgeslagen (kost extra schijfruimte) en als je problemen hebt met je pc, kun je 'm terugzetten naar dat bepaalde punt.

Ik vind het zelf een zwaar overbodige functie.

Dank je..

Zie echter alleenmaar een mapje waarmee ik een wizzard kan openenen en als zodanig naar het systeemjerstel kan.
Vind echter niet de optie om die dagelijkse herstelopdracht te annuleren.
Gaat enkel per dag week maand enz......
Wellicht zie ik een en ander over het hoofd...?

Anyway....thx
TeJo

Zie je verder geen taken onder dat mapje staan:

Bijlagen

• gt.jpg
    gt.jpg
    19,6 KB · Weergaven: 41
nope...

tis gewoon een blanco mapje...wat ik overigens wel kan openenen en dan onder systeemherstel een nieuwe taak kan toevoegen....maar zoals gezegd..de optie "uitzetten "zit er niet bij....

Ach....t zal allemaal wel overkomelijk zijn...dank je in elk geval voor t meedenken..
Waar zouden we zijn...

Systeemherstel kan je als je wilt uitzetten via configuratiescherm/Systeem op het tabblad systeemherstel. Ik heb hem zelf wel aanstaan, alleen heb ik de schijfruimte een beetje beperkt. Hij onthoudt dan gewoon wat minider herstelpunten. Heel af en toe zet ik hem wel eens terug naar een eerdere datum, dan ben ik toch weer blij dat ik het aan heb staan.

Terug gaan naar een herstelpunt doe je via Start/Programma's/bureauaccessoires/Systeemwerkset/Systeemherstel. Daar kan je ook zelf herstelpunten aanmaken als je er behoefte aan hebt.

Laatst bewerkt:
controlepunt!!!??

Hallo,..

Ik heb hier eerder een bericht achtergelaten met het keyword Systeemherstelpunt,..echter naar bleek ging het niet om een systeemherstelpunt echter om een CONTROLEPUNT.
Elke dag mooi rond een bepaalde tijd schrijft Windows XP een controle punt weg.
Vraag is....kan dit kwaad,..is dit nodig,...waarvoor dient dit...kortom, houdt Windows zich hier met zaken bezig waar ik als gebruiker ..geen.. invloed op heb, ..?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan