systeemherstel??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik deed systeemherstel en na afloop waren er bestanden die op een andere schijf (D) stonden verdwenen. Ook de bestandsindeling was gewijzigd.
Is dit normaal?

die programmaas heb je na het herstelpunt erop gezet ?
na een programma geinstalleerd te hebben maak ik altijd een herstelpunt.
volgens mij ligt het daar aan.

Ik had het niet over programma's maar over bestanden en bestandsindeling op de D-schijf!

Nou eigenlijk niet, je ging van ntfs naar fat systeem ofzo?? klinkt heel vreemd in de oren daar men ook eigenlijk het bestadnssysteem niet kan wijzigen tijdens een normaal werkend systeem, niet zonder de boel te beschadigen.

Nee, ik ben niet veranderd van bestandssysteem.
Maar met bestandsindeling bedoelde ik (dit was misschien een beetje vaag) dat ik vóór systeemherstel een map op D had verplaatst van D:\Downloads naar D:\, en dat die map na systemherstel weer in Downloads stond.

Laat ik even toevoegen dat ik een paar dagen geleden na een keer of 6 systeemherstel gedaan te hebben een grote puinhoop heb gehad: m'n hele C-schijf was vol, 35 GB, terwijl er qua Windows en programma's hooguit 7 GB in beslag genomen wordt. De laatste bestanden die systeemherstel had gemaakt waren resp. 7 en 20 GB!! Bovendien was het systeem maar half (!) hersteld en duurde de procedure ongeveer 2 uur.
Toen heb ik format C gedaan en Windows opnieuw geïnstalleerd.

(Ik heb XP Pro SP1.)

Ooh bedoel je het zo, dan is het wel logisch als jij bestanden hebt verplaats in de tussen tijd van de ene naar de andere schijf, ook die bestanden worden weer terug gezet, waarschijnlijk niet gewist van de d schijf maar wel weer geplaats op de c shijf, daar zijn namlijk veranderingen geweest en al de veranderingen draait systeem herstel terug.
2 uur, dat is toch ook niet normaal mits er inderdaad alleen maar bestanden op staan die zo groot zijn, dan heeft windows toch wel even de tijd nodig daar hij ook afhankelijk is van de snelheid van de HDD

Nee nee, een map D:\Downloads\Hauppauge had ik verplaatst naar D:\Hauppauge.

Eh, ik begrijp inmiddels dat ik systeemherstel op D moet / kan uitschakelen... :rolleyes:

Maar ja, dat er bestanden verwijderd worden door systeemherstel..??

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of de instellingen van systeem herstel zijn aan te passen zo ver benik nog niet met WinXP pro hier.
Maar syseem herstel mag inderdaad files verwijderen.
Als op 26-08-04 een controlle punt wordt gemaakt, op 27-08-04 er allerlij progjes of files zijn geplaatst en jij doet op 28-08-04 een herstel naar 26-08-04 dan krijg je ook die situatie van 25-08-04 dus ook zonder files. dat is nou systeem herstel, hij zal dus ook files verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan