systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
ik heb 2 harde schijven(14.2 gigabyte en 76.6 gigabyte) waarvan de laatste nog es in 2 is verdeeld(9.98 gigabyte en 66.6 gigabyte) de eerste van 14.2 gebruik ik voor windows en programma's, de tweede wordt eiglijk niet gebruikt(voorlopig wel een beetje als backup van foto's maar die verdwijnen naar een andere pc) en de laatste voor document(muziek, spellen, films...) is het dan nodig dat ik op schijf 2 en 3 systeemherstel inschakel?

Als er op schijf 2 en 3 geen systeembestanden staan, is dat zeker niet nodig. Je kan immers niet herstellen wat er nooit was...
Joop

kheb nog een vraagje: schijf 3 is in NTFS geformatteerd: als ik kijk bij eigenschappen dan zie ik ook dat ik schijfcompressie kan inschakelen: is dit aan te raden?(en scheelt dit veel in schijfgebruik, en blijft de snelheid van laden, opslaan... dezelfde of meer?)

Als je schijf 3 gebruikt voor data kan dat soms aardig schelen voor tekst of Wordbestanden e.d. Als het is voor foto's of films is het niet de moeite waard. Zolang je geen toepassingen gaat comprimeren is een evt. tijdsverlies nauwelijks te merken.
Joop

er staan voornamelijk games op, zal ik dit merken? en zal er veel ruimte vrij komen?

Games zijn in essentie toepassingen. Zijn dus ook in hoge mate binair van aard. Binaire zaken kunnen niet zo sterk samengepakt worden als data maar moeten wel regelmatig 'geraadpleegt' worden voor alle figuren, symbolen en wat dies meer zij. Compressie winst is dan, denk ik, minimaal en de regelmatige 'uitpaktijd' voor info dat van de schijf moet worden gehaald zal een en ander enigszins vertragen.
Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan