systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennie50

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Ik ben een HP Pavilion aan het herstellen,zijn 5 schijven bij aanwezig en kan ik instaleren
maar als de computer aan het uitpakken gaat van wat ik net geinstaleerd heb krijg ik een hele boel meldingendie begint metroblem in extracting proces
Als Win.xp op start krijg ik melding;Windows kan niet worden gestart omgat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll;
Windows\system32\$ncsp$.inf could be opened,en nog een hele serie van deze dingen er achter aan,wie o wie kan mij helpen.

Kun je eens een poging wagen om je cd-rom lees-kopje (laser oogje) schoon te maken?
EN je cd-rom van xp ?

Laseroogje schoonmaken met wattenstaafje en ten minste 70% alcohol.
Heel voorzichtig, heel even poetsen. Goed laten drogen / verdampen.

Als er tijdens de setup al fouten ontstaan, kan dit een oorzaak zijn.

dan

Dan zouden alle twee de cd spelers vuil moeten zijn,maar ik kan het proberen.
Nog iets vreemds bij het langzaam formateren stopt het formateren bij 8 of 9%
dan gaat het heel snel door naar de 100%,en krijg ik de melding dat het formateren is mislukt,een beschadiging,misschien dat dit er ook mee te maken heeft.

Formatteren hoort inderdaad niet te stoppen onderweg.
Kan een beschadigde hdd zijn.

ja

Wat ik zo vreemd vind,als ik een normale windws xp instaleer dan gaat alles goed,behalve het formateren dan,maar windows loopt er zo op,maar zodra ik de xp instaleer van HP
helemaal compleet dus ook met de HP herstel optie dan gaat het mis.
Mis ik iets of zie ik iets over het hoofd.

Normaal haalt een hp-hestel cd-rom of diskette de image van een partitie af.
Soms van een verborgen partitie op de C: schijf, soms een D:.
Als je die geformatteerd hebt, is die data weg, en kun je geen herstel met HP meer doen.

Kan ook zijn, dat de betreffende ruimte is afgeschermd, wat formatteren "onmogelijk" maakt.
Wil je persé je hdd helemaal leeg? (alle partities weg) en dan formatteren en een schone xp installatie doen? (zonder hp-cdrom)

hoi

Het is opgelost de hdd is niet helemaal goed,ik heb er oude hdd van 20 gig aangehangen en alles loopt er zo op,ben nu servicepak 2 aan het instaleren.
Stom he verschillende progjes er op los gelaten om de hdd te testen en die geven aan 100% in orde.
bedankt voor jullie hulp allemaal.
Groetje's en een fijne avond.
Hennie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan