Systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

The White Eagle

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
goedenavond iedereen

ik zal waarschijnlijk een heel domme vraag stellen

ik heb win vista ultimate draaien op mijn pc maar heb een fout in het systeem gemaakt begin november dus nu komt mijn vraag

Mijn systeemherstel gaat maar tot de 24e november

is het op 1 of andere manier mogelijk om een eerder herstelpunt eerder te selecteren

ik vind de optie niet meer in vista

Nee, als je in het 'kalendertje' gekeken hebt of er ergens in oktober een herstelpunt is gemaakt en er daar geen gevonden hebt dat is er geen herstelpunt die je gebruiken kunt om de situatie van vóór november terug te zetten.

Tijs.

@The White Eagle: Ik sta bij een aantal mensen hier bekend om recht toe recht aan antwoorden en dus ook nu maar weer één:

je hebt een Windows versie die je de mogelijkheid biedt een image te maken van je gehele harde schijf en daarna om wekelijks bestandsbackup te doen. Deze laatste optie hebben alle Vistas wel, maar de Ultimate biedt je de véél verdergaande mogelijkheid van een true image van je harddisk(s).

Nu zal je dus even op de blaartjes moeten zitten, e.e.a. op basis van: wie zijn billetjes brandt...........

Als je dus je systeem hersteld hebt, al dan niet na een format en een nieuwe installatie, gebruik dan de mogelijkheden van je besturingssysteem. Er zijn mensen die kopen Acronis voor een tientje of 5 om die mogelijkheid te hebben, jij hebt 'm gratis!

Laatst bewerkt:
Nee, als je in het 'kalendertje' gekeken hebt of er ergens in oktober een herstelpunt is gemaakt en er daar geen gevonden hebt dat is er geen herstelpunt die je gebruiken kunt om de situatie van vóór november terug te zetten.

Tijs.
@dnties, ik krijg geen kalendertje
dat was dus eigenlijk de reden waarom ik de vraag stelde anders was het indeed makkelijk

@gast0225, ik weet dat ultimate dit aan kan die backup van de volledige schijf maar dit was niet nuttig voor mij daarom ook deze vraag

misschien zal het bij een herinstallatie wel nuttig zijn maar ik heb veel te veel EA games gedownload via de downloadmanager van EA dus ik moet eerst daar nog een oplossing voor vinden en dan kan ik dat mss nog overwegen.

Intussen daarom deze "tijdelijke" oplossing

Wat heeft de hoeveelheid EA Games precies met het maken van een backup te maken?

Al geprobeerd om op te starten vanaf de Win 7 DVD en te kiezen voor Repareren?

ik zal even de verdere bedoeling hierachter vertellen dan begrijp je dat het repareren waarschijnlijk geen nut heeft en een systeemherstel wel

ik heb CS3 op mijn pc gestaan gehad begin november maar door mijn eigen domheid heb ik geprobeerd daar CS4 op te installeren

maar helaas pindakaas CS4 werkt niet

dus CS4 opnieuw verwijdert maar CS3 werkt niet meer

dus denk ik ja dan maar CS3 ook maar verwijderen maar helaas zegt windows staat er niet meer op en als ik CS3 of CS4 probeer te installeren installeert die eigenlijk maar 2 dingen en als ik het opstart zegt die ook fout

dus daarom een systeemherstel

Dat is een heel ander verhaal. Je pc start dus verder gewoon normaal op???

En voor zover jij weet zowel CS3 en CS4 verwijderd, maar opnieuw installeren lukt niet, omdat de melding komt dat er WEL al een versie geinstalleerd is.

Dan wordt het tijd om het register op te schonen

@The White Eagle: alles doorlezende moet ik helaas met een in jouw ogen waarschijnljk ietwat eigenwijs antwoord reageren:

jij schreef:

@gast0225, ik weet dat ultimate dit aan kan die backup van de volledige schijf maar dit was niet nuttig voor mij daarom ook deze vraag

Is het feit dat je nu een probleem hebt niet het overduidelijke 'bewijs' dat het voor jou juist héél nuttig zou zijn geweest?

Als je een mirror van je (fout -en probleemloze hdd had gehad, dan had je die nu terug kunnen zetten en was je 30 tot 45 minuten later ''t heertje' geweest.

En voor zover jij weet zowel CS3 en CS4 verwijderd, maar opnieuw installeren lukt niet, omdat de melding komt dat er WEL al een versie geinstalleerd is.

Ccleaner draaien wil wellicht wonderen verrichten.

Laatst bewerkt:

ik heb via ccleaner al het register schoon gemaakt tenzij dat ccleaner natuurlijk neit alles "cleant"

is er hiervoor dan een alternatief??

Misschien heb je een fout gemaakt: Je moet in Systeemherstel aangeven dat je ook oudere herstelpunten dan tot 5 dagen terug wilt zien (vinkje onderin het Systeemherstel schem zodra je hebt aangegeven een herstelpunt terug te willen zetten).

Het klopt wel dat je niet een kalender te zien krijgt (dat was in XP zo, mijn fout).

Overigens kan ik (met alle updates die Microsoft installeert) ook niet verder terug dan maand 11 (=november), maar ik heb dan ook maar een 80 GB partitie waar ik Vista op geïnstalleerd heb.

Als met die optie van oudere herstelpunten dan 5 dagen terug aangevinkt (en dan met je pijltjestoetsen helemaal naar beneden bladeren, voor de zekerheid) geen herstelpunten worden getoond van vóór november, dan vrees ik dat het ophoudt...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan