Systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jyppino

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Ik probeer steeds een systeemherstel te runnen, maar steeds krijg ik een error message:
attachment.php

Jullie weten vast wat mijn vraag nu is.
Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt,
Jyppino

Die foutmelding staat niet genoemd in je startposting, dus het geven van tips wordt moeilijk totdat je de foutmelding ook noemt.

Tijs.

Zo een paar zaken die relevant kunnen zijn:
1. Hoeveel ruimte is er nog op je schijven? Ga (veiligheidshalve) ervan uit dat minstens 40 GB vrij moet zijn op elke schijfletter die je hebt.
2. Is Service Pack 1 of Service Pack 2 wel geïnstalleerd en ook alle Windows updates?
3. Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureablad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
In het CMD-venster:
vssadmin list writers
Kijk of alle genoemde VSS-writers op status "[1] Stabiel" staan, en indien niet, welke in een andere status.

We horen het wel.

Tijs.

Zo een paar zaken die relevant kunnen zijn:
1. Hoeveel ruimte is er nog op je schijven? Ga (veiligheidshalve) ervan uit dat minstens 40 GB vrij moet zijn op elke schijfletter die je hebt.
2. Is Service Pack 1 of Service Pack 2 wel geïnstalleerd en ook alle Windows updates?
3. Maak een snelkoppeling naar cmd.exe op je bureablad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
In het CMD-venster:
vssadmin list writers
Kijk of alle genoemde VSS-writers op status "[1] Stabiel" staan.

1. Ik heb genoeg ruimte
2. Alle updates zijn geinstaleerd
3. [1] Stabiel

Toen dacht ik aan het systeemherstel als administrator uitvoeren, en dit werkte.
Vraag opgelost.

Bedankt voor uw hulp,

Jyppino

Fijn dat het nu werkt, en bedankt voor de terugmelding. :thumb:

Tijs.

Ik heb weer een probleem. Na het reboot van mijn computer krijg ik dit schermpje te zien:
attachment.php

Kan ik hier iets aan doen?

Alvast bedankt,

Jyppino

Bijlagen

• Systeemherstel.JPG
    Systeemherstel.JPG
    34,2 KB · Weergaven: 87
(Als de pc nu nog goed werkt) eerst Systeemherstel uitschakelen, zodat alle herstelpunten verwijderd worden.
Daarna Systeemherstel weer inschakelen.

Verdere tips heb ik zo snel niet.

Tijs.

Weet u ook waar de systeemherstelpunten worden opgeslagen?
En kan ik hier dan eventueel een Backup van maken?

Het heeft geen zin om herstelpunten te 'backuppen': Je kunt ze toch niet terugzetten op een andere Vista installatie.

Vandaar ook mijn vraag of het systeem nu goed werkt. Als dat zo is en je haalt alle systeemherstelpunten weg, dan is alles wat dat betreft 'schoon', en kan dat geen oorzaak meer zijn van het probleem dat je beschreef.

Bovendien (dat had ik niet geschreven maar is wel aan te bevelen): Zodra je de herstelpunten verwijderd hebt en daarna Systeemherstel weer hebt aangezet, dan direct een nieuw herstelpunt maken. :)

Tijs.

Even nog een punt van orde: Gegeven je foutmelding leek het erop dat je een herstelpunt wilde terugzetten. Ik neem aan dat je dat vanuit Vista zelf gedaan hebt.

Er is ook een andere methode die gebruik maakt van de Vista installatie-cd.
hier wordt uitgelegd hoe dát werkt.

En nog een tip: Het wordt aanbevolen dat als je vanuit Vista een herstelpunt wil terugzetten, dan eerst Vista op te starten in Veilige modus. Die tip en nog wat meer ook wordt hier uitgelegd.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen CD voor windows vista (de eerste x dan ik de computer opstarten begon het Vista te installeren).
Om in veilige modus op te starten zal ik proberen, maar mijn computer doet het gewoon weer goed.
Ik heb een virus scan uitgevoerd met verschillende software's en heeft er een paar gevonden.
Maar hij doet het weer,
toch bedankt.

Jyppino

Dat is juist een reden om alle herstelpunten te verwijderen nu. Want de malware kan ook in de herstelpunten zitten (per slot had je op het moment van maken van die herstelpunten toendertijd nog geen malware-verwijder-acties uitgevoerd)!
Alleen nieuwe herstelpunten zullen malware-vrij zijn (als je nu inderdaad malware-vrij bent op je pc).

Tijs.

Ik heb de systeemherstel in veilige modus gerunt, en het deed het.
Nu is mijn computer minstens 3 keer sneller geworden.
Bedankt allemaal.:thumb:

Jyppino

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan